تخفیف صدور پروانه ساختمان در سرعین

شهردار سرعین گفت: به دنبال شیوع کرونا و اوضاع نامناسب اقتصادی مردم در ماه‌های گذشته بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در صدور پروانه به مردم تخفیف ارائه کردیم.

به گزارش ایمنا، سید روح الله هدایت با قدردانی از همراهی مردم سرعین در ایام شیوع کرونا و صبوری فعالان گردشگری در بسته بودن واحدهای خدماتی خود اظهار کرد: از همان روزهای نخست شیوع کرونا با همکاری سپاه و ارتش گندزدایی و ضدعفونی را در مناطق مختلف شهر با هدف ارتقای سلامت مردم آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری سرعین در این مدت بیش از ۶۰ میلیون تومان مواد ضد عفونی کننده و لوازم بهداشتی خریداری و در بین مردم توزیع کرده تا خطر شیوع کرونا و اپیدمی این بیماری کاهش یابد.

شهردار سرعین به فعالیت هتل‌ها و مجموعه آب‌درمانی‌های روباز بعد از عید فطر اشاره کرد و گفت: هنوز تصمیمی برای بازگشایی آب‌های درمانی گرفته نشده و منتظر تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان و شهرستان برای ادامه فعالیت این مجموعه‌های گردشگری هستیم.

هدایت افزود: اصنافی که از این امر متضرر شده‌اند مورد حمایت شورا و شهرداری قرار گرفتند که با اعمال تخفیف و بخشودگی عوارض آنها و همچنین تمدید ارائه تخفیفات به فعالان حوزه ساخت و ساز سعی کردیم تا به رونق این بخش کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد تخفیف در صدور پروانه‌ها ارائه شد و در مجموع بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخفیف را در این حوزه ارائه کردیم.

شهردار سرعین تصریح کرد: به نسبت سایر شهرها هم زمان و هم مبلغ تخفیف بالا بوده و همچنان سعی داریم با همراهی آب منطقه‌ای مجموعه آب‌درمانی‌های شهرستان را از پرداخت هزینه‌ها و اجاره بها به علت تعطیلی آب درمانی‌ها معاف کنیم.

هدایت گفت: استاندار اردبیل قول داده است که فعالان گردشگری شهر سرعین از بسته‌های حمایتی و تخفیف بهره‌مند خواهند شد و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: کارهای عمرانی شهرداری از ۱۶ اسفند سال گذشته با قوت و قدرت شروع شده و ما نسبت به سنگفرش مناطق مختلف اقدام کرده و در این مدت بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع سنگفرش در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر انجام دادیم.

شهردار سرعین هدف از این امر را زیباسازی شهر و همچنین آماده کردن برخی از معابر و خیابان‌های اصلی شهر با هدف پیاده‌راه‌سازی اعلام و اظهار کرد: شهر سرعین با داشتن ۶ هزار نفر جمعیت سالانه پذیرای ۸ میلیون گردشگر است که تلاش می‌کنیم در آینده با بستن برخی از خیابان‌ها و معابر هسته مرکزی شهر این فضاها را به پیاده راه و اماکن دیدنی و جذاب تبدیل کنیم.

هدایت خاطرنشان کرد: در کنار این امر تسهیل عبور و مرور یکی از هدف گذاری‌های شهرداری است که از میدان دانش تا میدان گاومیش گلی سعی بر کاهش بار ترافیکی و هدایت آن به مسیرهای اطراف و جایگزین است تا با سنگفرش میادین و خیابان‌های اصلی تردد خودرویی به حداقل برسد.

وی افزود: هرچند کار عمرانی در سطح شهر در حال انجام است، اما به هیچ وجه قصد تضییع حقوق شهروندان و بیت‌المال را نداریم و از مهرماه عملیات پازل‌کاری در برخی از مسیرها ادامه خواهد داشت.

شهردار سرعین به احداث پل در کمربندی سرعین با پیوست گردشگری اشاره و اظهار کرد: این پل به طول ۲۷۰ متر و با ۲۵ متر دهنه اجرا خواهد شد که درصدد رفع معارض در این مسیر هستیم.

هدایت برآورد مشاور را برای احداث این پل ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شهرداری ۱۰ میلیارد تومان از منابع داخلی برای احداث این پل هزینه خواهد کرد ولی امیدواریم با وعده‌ای که استاندار اردبیل داده است، مابقی منابع را از طریق اعتبارات ملی تأمین کنند.

وی کل اعتبارات شهرداری سرعین را ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد این منابع عمرانی و مابقی هزینه‌ای است.

شهردار سرعین اظهار کرد: در مدت دو سال این پل اجرایی خواهد شد تا رینگ کمربندی سرعین که سال‌هاست ابتر مانده با تأمین اعتبار ملی، استانی و شهرستانی تکمیل و راه‌اندازی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 431704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.