اصناف و دستفروشان حق اشغال پیاده‌روها را ندارند

شهردار لاهیجان گفت: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است؛ دستفروشان و واحدهای صنفی باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند.

مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری بر اساس قانون، رفع سد معابر عمومی است که واحد رفع سد معبر شهرداری لاهیجان به صورت گشت‌های روزانه و ساعتی اقدام به دادن تذکر و جمع‌آوری و رفع سد معابر عمومی می‌کند.

وی افزود: در هفته گذشته به واحدهای صنفی که از حد مجاز محدوده کسب خارج و باعث سد معبر شده بودند تذکرات لازم داده شد و رفع سد معابر عمومی انجام شد.

شهردار لاهیجان عنوان کرد: پیاده راه حریم عبور و مرور شهروندان و مسافران است و هیچ فرد و یا واحد صنفی حق ندارد با پهن کردن بساط خود این محدوده را اشغال کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: لاهیجان به عنوان یکی از شهرهای گردش پذیر گیلان دارای بازار روز است و شهروندان و مسافران ورودی به این شهر از این بازار خرید می‌کنند و سد معبر، بیشتر در خیابان‌های منتهی به این بازار انجام می‌شود.

شهردار لاهیجان افزود: خوشبختانه در سایر خیابان‌های شهر با معضل سد معبر مواجه نیستیم، اما از تمامی واحدهای صنفی در بازار انتظار داریم با احترام به حقوق شهروندی در این زمینه با شهرداری لاهیجان همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 431690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.