شهرداری‌ها نقش قابل توجهی در توسعه شهری دارند

معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری سمنان با اشاره به اهمیت خدمات شهرداری‌ها گفت: شهرداری یکی از تأثیرگذارترین سازمان‌ها میان نهادهای دولتی و غیردولتی است که تأثیر قابل توجهی در توسعه شهری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر فخری در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان ضمن تشکر از خدمات کارکنان و پرسنل شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری یکی از تأثیرگذارترین نهادها در شکل‌گیری و توسعه یک شهر به حساب می‌آید. چنین نهادی نقش مهم و جامعی در مدیریت شهری ایفا می‌کند.

وی در بیان چالش‌های شهرداری گفت: در استان سمنان روزانه ۴۳۰ تن پسماند تولید می‌شود و سرانه بازیافت نیز ۷۸۰ گرم است. بنابراین با توجه به چالش بازیافت زباله در استان باید با بهره‌مندی از توان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها این چالش به صورت منطقه‌ای حل شود.

معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت استان سمنان شهری و ۲۰ درصد مابقی را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، گفت: این استان در مجموع دارای ۲۰ شهرداری است، بنابراین جایگاه و نقش شهرداری‌ها در سمنان قابل توجه است. البته در این میان باید به جایگاه و نقش دهیاران نیز توجه خاص و ویژه‌ای داشت.

فخری درباره بودجه این استان در سال جاری نیز اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹برای این استان ۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته، ۱۲ درصد رشد دارد. همچنین دو هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان نیز از اعتبارات سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان است.

وی در ادامه تشریح وضعیت استان سمنان گفت: استان سمنان دارای ۳۸۰ روستا، ۲۵۸ دهیاری و ۲۵۲ دهیار بوده و ۴۰ درصد روستاها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است اما برای برقراری کامل پوشش بیمه‌ای در این استان باید تلاشی مضاعف داشت. همچنین دو شهر استان سمنان در سال گذشته تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار گرفتند. علاوه بر این، سه روستای استان به نام‌های روستای جودانه و محمدآباد میامی و روستای ده ملا شاهرود نیز به عنوان روستای بدون بیکار شناسایی شدند.

معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری سمنان با ابراز خرسندی از تعطیل نشدن پروژه‌های عمرانی در زمان شیوع کرونا، تعداد پروژه‌های استانی سمنان را یک هزار و ۱۶۰ پروژه دانست که با اعتباری بالغ بر ۳۹۵ میلیارد تومان در حال انجام است.

فخری در ادامه نوید صدور مجوز ساخت بلند مرتبه سازی را در استان داد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط شهرسازی در استان مجوز بلند مرتبه سازی در استان داده خواهد شد.

وی در پایان خواستار کمک به تجهیز ناوگان ماشین آلات شهرداری، پشتیبانی مالی شهرداری و افزایش حقوق و مزایای شهرداران و اهدای خودروی نردبان دار برای ساختمان‌های بلند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این جلسه با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، مدیران کل ستادی استان، عباس آل‌بویه رئیس شورای اسلامی استان و رؤسای شورای اسلامی شهرهای استان در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد.

کد خبر 431679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.