جذب گردشگر، اولویت شهرداری پارسیان در سال ۹۹

شهردار پارسیان گفت: اولویت اصلی شهرداری پارسیان در سال ٩٩، ارتقای جذابیت‌های شهری به منظور جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

محمود مولوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بودجه سال گذشته شهرداری پارسیان، اظهار کرد: مطابق گزارش تفریغ بودجه سال ٩٨ شهرداری پارسیان، مجموع بودجه ١٨ میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد آن یعنی رقمی معادل ١٦ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری و آماده‌سازی زیر ساخت‌های مربوط به این صنعت در شهر پارسیان، عنوان کرد: توجه به توسعه گردشگری در شهر پارسیان در دو بخش مد نظر قرار گرفته است که بخش نخست آن در حوزه زیباسازی سیما و منظر شهری و بخش دوم در زمینه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری است.

شهردار پارسیان اضافه داد: در بخش زیباسازی سیما و منظر شهری، بسیاری از نقاط کور، آسیب دیده و مستهلک خصوصاً در معابر اصلی و عمومی شهر، بهسازی و زیباسازی شد؛ همچنین تخریب ساختمان مخروبه بانک ملی قدیم و زیباسازی فضای محیط اطراف آن، مرمت قلعه تاریخی شیخ یاسر نصوری به کمک وارثان این بنای مهم شهر، احداث نگارخانه خیابانی افتو در خیابان رازی، ساخت المان‌های شهری با تکیه بر فرهنگ بومی منطقه نظیر المان خرما و گوجه، چمن کاری و زیباسازی میدان ورودی شهر (میدان انقلاب)، بهسازی و مرمت کامل ساختمان فرهنگسرای شهرداری، از مهم‌ترین اقدامات روبنایی و منظره سازی شهرداری بوده است.

مولوی افزود: در حوزه‌های زیربنایی نیز بهسازی کامل پارک‌ها از جمله پارک ساحلی خلیج فارس و نیز احداث پارک بردول و آبشار بسیار زیبای آن از مهم‌ترین کارهای انجام گرفته به منظور توسعه گردشگری بوده است.

مولوی با اشاره به موانع موجود در مسیر توسعه و حمایت به صنعت گردشگری در این شهر، عنوان کرد: با توجه به جذب نشدن سرمایه گذار، شهر پارسیان علی رغم برخورداری از ظرفیت‌های بسیار متنوع، هنوز به صورت کامل به عنوان نقطه هدف گردشگری در کشور شناخته نشده است.

ضرورت تدوین برنامه بلندمدت برای توسعه گردشگری

وی تصریح کرد: پارسیان دارای بی‌نظیرترین سواحل کشور است که متأسفانه هنوز از سوی سایر هموطنان شناخته شده نیست، یکی از راه‌های مهم معرفی این شهر، ایجاد تسهیلاتی برای افزایش افراد حقیقی و حقوقی فعال در صنعت توریسم و حمایت جدی از آنان است؛ افزایش مراکز بوم گردی و از همه مهم‌تر تلاش جهت جذب سرمایه‌گذارهای توانمند، راه توسعه گردشگری منطقه را هموار می‌کند؛ باید از نگاه‌های مقطعی و کوتاه مدت فاصله بگیریم، ذهنمان را باز کنیم و چشم اندازها را فراتر از اهداف دم دستی تعریف کنیم.

شهردار پارسیان اضافه کرد: باید بزرگترین تله کابین ایران را روی دامنه تنگه بردول یا پارک ساحلی پارسیان احداث کنیم، چرا سرمایه‌گذاران، بر روی ارائه بهترین غذاها و شیرینی‌جات محلی شهر و بسته بندی و ارسال آن به سایر نقاط ایران و جهان کار نمی‌کنند؟ باید غذاهای محلی پارسیان را باید ثبت ملی کنیم؛ البته موانعی بر سر این راه است که حتماً با پیگیری‌ها رفع خواهد شد؛ سرمایه گذاران وارد میدان شوند، ما به پیشواز آنان خواهیم رفت و از هیچ حمایتی کوتاهی نخواهیم کرد.

افزایش سرانه فضای سبز

مولوی همچنین با اشاره به سرانه فضای سبز این شهر، گفت: سرانه فضای سبز شهرستان در حال حاضر ۲.۵ مترمربع است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۹ به ۴.۵ مترمربع افزایش خواهد یافت.

شهردار پارسیان در خصوص مهمترین اقدامات شهرداری در سال ٩٨ و سه ماهه نخست سال ٩٩ در زمینه احداث، بازسازی، اصلاح معابر و فضاهای شهری نیز عنوان کرد: اصلاح ١٥ هزار مترمربع روکش خیابان امام خمینی (ره)، احداث کامل خیابان صیادان خلیج فارس به مساحت ١٨ هزار مترمربع، آسفالت خیابان مدرس ١٢ هزار مترمربع، آسفالت ١٠ هزار مترمربع خیابان دوخار و بمبری و خیابان پرستار، آسفالت پارک دولت به مساحت ۱۵ هزار مترمربع، آسفالت و بتن کوچه‌های سطح شهر به مساحت ٣٠ هزار مترمربع، اجرای ١٢ هزار مترمربع پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و زیرسازی خیابان‌ها و اراضی تفکیکی جدید، احداث پارک بردول به مساحت ١٧ هکتار، احداث پارک‌های محله‌ای نشاط و شادی و بسیاری از فضاسازی‌های محیط شهری از جمله این اقدامات بوده است.

مولوی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام شهرداری پارسیان تصریح کرد: بهره‌برداری کامل از پارک بردول و آبشار آن، احداث کامل کمربند فضای سبزِ ورودی‌های شهر، احداث استادیوم ورزشی شهرداری پارسیان و بازگشایی حداقل یکی از کمربندی‌های غربی یا شرقی شهر پارسیان از مهمترین طرح‌های در دست اقدام این شهرداری است.

کد خبر 431653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.