خروجی پژوهش‌های شهرسازی مشهد متناسب با شهر است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پژوهش‌ها در کمیته پژوهشی تخصصی شهرسازی شورا به گونه‌ای تنظیم می‌شود که خروجی آن متناسب با نیاز شهر و فعالیت و وظایف شوراها باشد.

محمدهادی مهدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ایجاد کمیته پژوهشی تخصصی شهرسازی در شورای شهر مشهد اظهار کرد: پیشتر مرکز پژوهش‌های شورای شهر برای اولین بار در کشور در دوره دوم شورای مشهد تأسیس شده بود.

وی افزود: در گذشته مرکز پژوهش‌ها کارگروه‌های پژوهشی را به عنوان زیرمجموعه خود تعریف کرده بود و کمیسیون‌ها نیز کارگروه‌های تخصصی در حوزه فعالیت خود داشتند که معمولاً از کارشناسان خبره تشکیل می‌شد تا به کمیسیون‌ها برای اتخاذ تصمیمات علمی کمک فکری دهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: تا پیش از این میان فعالیت‌های پژوهشی مرکز پژوهش‌ها و کارهای جاری کمیسیون‌ها افتراق بود که با اصلاح آئین‌نامه شورا این دو کارگروه را به نام کارگروه تخصصی پژوهشی تبدیل کردیم تا با وحدت رویه در اهداف، هردو وظیفه را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها در این کمیته به گونه‌ای تنظیم می‌شود که خروجی و اثرگذاری آن متناسب با نیاز شهر و فعالیت و وظایف شوراها باشد یعنی بر تدوین قوانین شهری یا در حوزه نظارت شوراها اثرگذار باشد.

کد خبر 431639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.