گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت چه ویژگی هایی دارد؟

گلکسی نوت ۱۰ لایت که تنوع و خلاقیت دوباره سامسونگ را نشان می‌دهد، دارای ویژگی‌های حرفه‌ای بوده و نظر افراد زیادی را به سوی خود جذب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت با وزن نزدیک به ۲۰۰ گرم جزو سنگین‌ترین گوشی‌های تولید شده تا امروز محسوب می‌شود. ابعاد این گوشی ۸.۷ * ۷۶.۱ * ۱۶۳.۷ میلی‌متر است؛ بنابراین به عنوان یک گوشی ظریف و باریک شناخته نمی‌شود. در لبه پایینی این گوشی خروجی صوتی ۳.۵ میلی متری، درگاه USB نوع C، میکروفون اصلی و بلندگوی دستگاه قرار گرفته و در لبه بالایی آن میکروفون دوم قرار دارد.

لبه سمت چپ گوشی درگاه سیم کارت و کارت حافظه را شامل می‌شود و در لبه سمت راست کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و کلید پاور تعبیه شده است. یکی از عوامل اصلی که افراد را به خرید این گوشی ترغیب می‌کند، قلم S-Pen آن است که با قلم گلکسی نوت ۹ تفاوتی ندارد؛ از کلید تعبیه شده روی قلم می‌توان برای مواردی مانند ثبت عکس، کنترل موسیقی یا اجرای برنامه دلخواه استفاده کرد.

گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت از نمایشگری با نسبت ۲۰ به ۹ بهره می‌برد و رزولوشن آن نیز ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ است. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی هوشمند فاقد هر نوع خمیدگی بوده و کاملاً تخت است. این نسخه از گوشی سامسونگ به اسپیکر استرو مجهز نیست و برای تولید صدا به اسپیکر تک کاناله خود متکی است. انرژی مورد نیاز این گوشی نیز از طریق باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. همچنین، شارژر سریع ۲۵ واتی این گوشی می‌تواند گوشی را در طول مدت یک ساعت به طور کامل شارژ کند.

این گوشی هوشمند سامسونگ به صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 وارد بازار شد، اما اخیراً رابط کاربری One UI 2.1 نیز برای آن منتشر شده است. از ویژگی‌های اضافه شده به این رابط کاربری می‌توان به قابلیت عکسبرداری Single Take، فیلمبرداری حرفه‌ای، AR Zone، صفحه کلید جدید با امکان ترجمه چند زبانه و جست و جوی بهبود یافته اشاره کرد. سامسونگ در این گوشی از تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9810 که در گلکسی نوت ۹ نیز به کار رفته، استفاده کرده است. پردازنده هشت هسته‌ای نوت ۱۰ لایت از دو بخش تشکیل شده است که چهار هسته آن ۲.۷ گیگاهرتز با معماری Mongoose و چهار هسته دیگر هم ۱.۷ گیگاهرتز با معماری Cortex-A55 است.

نوت ۱۰ لایت از هشت گیگابایت حافظه رم برخوردار است و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن نیز نشان می‌دهد که کاربران با مشکل ذخیره سازی فایل‌های حجیم یا عکسبرداری و فیلم برداری در تعداد بالا و کیفیت عالی رو به رو نخواهند شد. این گوشی در پردازنده گرافیکی خود از Mali-G7 استفاده کرده است؛ بنابراین توان بالایی هنگام اجرای بازی‌های حجیم خواهد داشت. گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت سه لنز ایده آل ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. این لنزها شامل لنز اصلی، لنز فوق عریض و تله فوتو می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی از قابلیت اوپتیکال زوم دو برابری برخوردار است و هنگام عکسبرداری نیز می‌توان از کیفیت بالای HDR مناظر لذت برد. لنزهای اصلی و تله فوتو نیز به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است تا تصاویری شفاف را در شرایط مختلف کاربری ثبت کند. عکسبرداری پانورما و به کارگیری فلش LED از دیگر ویژگی‌های جالب این گوشی است که دوربین سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی این امکانات را فراهم می‌کند.

دوربین این گوشی در زمینه فیلمبرداری نیز عملکرد خوبی دارد و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 2160p ثبت کند؛ البته این ویژگی قابل تنظیم است و نسبت به حجم دلخواه می‌توان آن را تغییر داد. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر ۳۲ مگاپیسکلی است. قیمت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت ۵۹۹ دلار ارزیابی شده است. این گوشی در سه رنگ قرمز، مشکی و Auora Glow در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که طیف رنگ آخر با توجه به نور محیط تغییر می‌کند.

کد خبر 431636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گوشی خیلی عاللیه IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    2 0
    واقعن گوشی خیلی خوبیه