احداث جاده شهری مهرگان به قزوین

شهردار محمدیه گفت: ساخت جاده دسترسی جداگانه از ناحیه شهری مهرگان به کورانه و قزوین برای کاهش بروز سوانح و هزینه‌های روزانه شهروندان از نیازهای اساسی و اولویت‌های منطقه است.

به گزارش ایمنا، یحیی رحیم‌لو اظهار کرد: از ۲۵ شهر استان تعداد ۱۹ شهرداری در تأمین حقوق نیروهای خود هم مشکلات جدی دارند و اگر کمک دولت و مالیات ارزش افزوده نباشد از خدمت رسانی باز می‌مانند.

وی گفت: ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از محل وجوه حاصل از مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود و ما نیز در محمدیه با بدهی مواجه هستیم، اما تلاش کردیم نیازهای خود را تأمین و دچار بحران نشویم.

شهردار محمدیه تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و حقوق کم، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، جابجایی دوربین‌های ایستگاه عوارضی، از مهم‌ترین نیازها و مشکلات شهرداری است.

رحیم‌لو یادآور شد: تأمین زیرساخت‌ها در ناحیه شهری مهرگان که در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد هزینه سنگینی لازم دارد و شهرداری بیشتر اعتبارات خود را به این ناحیه اختصاص داده است، اما شهر محمدیه از برخی خدمات جا مانده که مشکل ساز شده است و امیدواریم مسئولان استانی به این ناحیه که بزرگترین طرح مسکن مهر در آن اجرا شده است، نگاه ویژه داشته باشند.

شهردار محمدیه تصریح کرد: در نشست با مسئولان راه و شهرسازی باید برای رفع مشکلات این ناحیه از محل فروش زمین اقدام کنیم و نیازهای شهری مانند مسجد، مدرسه، بوستان، ایستگاه آتش نشانی، کلانتری، مراکز خرید و تفریحی را ایجاد کنیم.

رحیم‌لو گفت: بخش محمدیه مشکلات زیادی دارد که با کمک نمایندگان باید آن را رفع کنیم و طرح‌های نیمه تمام را هم تکمیل کنیم؛ احداث مسیر پنج کیلومتری ناحیه شهری مهرگان به کورانه، رفع مشکلات تردد در مناطق چهار و پنج و شش، تخصیص بودجه کافی برای خدمت رسانی به ناحیه شهری مهرگان و محمدیه، تأمین فضای آموزشی و تفکیک انشعاب آب و گاز از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود.

منبع: مهر

کد خبر 431600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.