شست و شوی ۵۴۵ هزار اصله درخت در شهر مشهد

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به شروع فصل تابستان، عملیات مه پاشی و شست‌وشوی ۵۴۵ هزار اصله درخت در سطح فضای سبز شهر مشهد در حال انجام است.

علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، از اواسط خرداد ماه سال جاری با اولویت محورهای پر تردد سطح شهر و یا دارای درختان حساس به گرما، عملیات مه پاشی عمدتاً به صورت شبانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۵۴۵ هزار اصله درخت در سطح شهر مشهد به وسیله دو دستگاه مه پاش و دو دستگاه تانکر شست‌وشو می‌شود، افزود: عملیات شست و شوی درختان تا شهریورماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: بهبود شادابی و کمک به حفظ سبزینگی درختان، رفع آلاینده‌ها از سطح برگ به عنوان اندام غذاساز گیاه، کاهش روند زوال درختان، کمک به حفظ رطوبت محیط اطراف تاج در فصل گرما، کنترل خسارت خزان زودرس درختان و حفظ بیش از پیش ذخایر ارزشمند غذایی گیاه از مهمترین اثرات شست و شوی درختان در فصل گرماست.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام اجرای عملیات شست و شوی درختان از پارک کردن خودروهای حاوی مواد خوراکی در حاشیه خیابان‌ها خودداری کرده و همچنین برای جلوگیری از ورود سم به داخل منازل پنجره‌های مشرف به معابر اصلی را ببندند.

کد خبر 431576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.