آخرین دستاوردهای نقشه‌برداری مغز ارائه می‌شود

چهارمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران از امروز کار خود را آغاز کرد و به مدت دو روز ادامه دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این رویداد با حضور اساتید و متخصصان برجسته آخرین دستاوردها و اطلاعات به روز حوزه نقشه برداری مغز ارائه می‌شود.

محمدرضا آی، رئیس این سمپوزیوم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این سمپوزیوم در اردیبهشت ماه برگزار شود، اما شیوع کرونا برگزاری آن را با تأخیر مواجه کرد؛ با توجه به اینکه مشکل کرونا حل نشد تصمیم گرفتیم این رویداد را مجازی برگزار کنیم تا همه فعالان این حوزه از این فرصت بهره مند شوند.

آی ادامه داد: ۷۰۰ نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که دستاورد خوبی است و نشان می‌دهد توانستیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم؛ در این دو روز برنامه نزدیک به ۱۰ سخنران برجسته داخلی و خارجی درباره به روزترین موضوعات نقشه برداری مغز سخنرانی می‌کنند و در کنار آن پنل‌های تخصصی نیز برگزار می‌شود. موضوعات نیز به گونه‌ای انتخاب شده است تا تمام حوزه‌های مرتبط با نقشه برداری مغز را پوشش دهد. آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به عنوان یک مرکز ارتباط محققان رشته‌های گوناگون عمل می‌کند و این تنوع موضوعات در سمپوزیوم نیز با این هدف هم خوانی دارد.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همچنین بیان کرد: با برگزاری این سمپوزیوم تجربیات و دستاوردهای جدید محققان برجسته دنیا به اشتراک گذاشته می‌شود. محققان با حضور در آن خود را به روز می‌کنند و با پیشرفت‌ها و تحولات این حوزه آشنا می‌شوند؛ همچنین در این رویداد فرصتی برای ایده‌پردازی در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی است.

چهارمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران ۱۱ و ۱۲ تیرماه توسط آزمایشگاه نقشه برداری مغز برگزار می‌شود؛ این آزمایشگاه با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

کد خبر 431565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.