بررسی مشکلات صنعت شیرینی و شکلات در سازمان توسعه تجارت

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صادرات صنعت شیرینی و شکلات خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار کرد: نخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات صنعت شیرینی و شکلات با هدف ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور با حضور نمایندگان انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و تعدادی از بنگاه‌های صادراتی نمونه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست موضوعاتی از جمله تأمین مواد اولیه، نقدینگی و سرمایه در گردش بنگاه‌های صادراتی، فرآیند ورود موقت مواد اولیه از جمله شکر و روغن و استرداد حقوق ورودی اجزای وارداتی به کار رفته در محصول صادراتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این جلسه مقرر شد با هماهنگی و همکاری معاونت امور صنایع، گمرک ج. ا. ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران نسبت به بررسی و تعیین راهکارهای اجرایی جهت حل و فصل مشکلات استرداد حقوق ورودی اجزای وارداتی به کار رفته در محصول صادراتی به صادرکنندگان و تسهیل ورود موقت مواد اولیه اصلی صنعت اقدام شود.

کد خبر 431561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.