هشدار هواشناسی درباره ناسالم شدن هوای اصفهان

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان درباره ناسالم شدن هوای کلانشهر اصفهان و شهرهای شمالی و شرقی این استان بر اثر خیزش گرد و خاک در دو روز آینده هشدار داد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار در تراز میانی جو از روی کشور است از این رو وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک در بسیاری مناطق استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی به احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی استان اشاره کرد و افزود: وزش باد و گرد و خاک در مناطق شمال، شرق و مرکز استان اصفهان به کاهش دید افقی و کیفیت هوا منجر می‌شود؛ گرد و خاک هوای این مناطق و به ویژه کلانشهر اصفهان را ناسالم می‌کند.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان توصیه کرد: افراد به ویژه گروه‌های حساس با ناسالم شدن کیفیت هوا در دو روز پیش رو از تردد غیر ضروری در فضای آزاد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان افزود: در این بازه زمانی چوپانان با دمای ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 431548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.