استقبال دفتر ملی یونسکو از تشکیل کریدور فرهنگی گردشگری غرب کشور

تشکیل کریدور فرهنگی-گردشگری غرب کشور توسط سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان مورد استقبال دفتر ملی یونسکو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشستی که به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو ایران و به ریاست دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و با حضور اعضای شورای شهر، رؤسای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و رؤسای ادارات گردشگری سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج صورت گرفت بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برند سازی، تمرکز بر برنامه‌های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه‌های ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک سه شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری تاکید شد.

در این جلسه ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری این محور در کشور و ضمن ابراز خرسندی از تعامل در حال انجام خاطرنشان کرد: این کریدور می‌تواند معرف بخش عظیمی از فرهنگ اصیل ایران زمین باشد و آداب و رسوم یکی از قسمت‌های مهم ایران را که غرب کشور است به دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات پیوستن این شهرها به شبکه شهرهای خلاق می‌تواند به عنوان گام مهمی در این راستا باشد، بر لزوم پیگیری و اهتمام لازم در این زمینه تاکید کرد.

در ادامه، سید پیمان موسوی نماینده شورای اسلامی شهر کرمانشاه و عضو شورای عالی استان‌ها نیز آمادگی کامل شورای شهر کرمانشاه را برای انجام مقدمات لازم جهت تدوین تفاهم نامه‌ این کریدور و پیوستن کرمانشاه به زنجیره شهرهای خلاق یونسکو اعلام کرد.

فرهنگ و تمدن در غرب فرصت طلایی برای کشور است

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز در این نشست از فرهنگ و تمدن در غرب کشور به عنوان فرصتی همتراز با درآمد چاه‌های نفت کشور یاد کرد و گفت: تمدن، اصالت تاریخی و پیشینه فرهنگی و هنری این استان‌ها پتانسیلی را فراهم کند که علاوه بر تأثیرات اجتماعی و فرهنگی در اقتصاد این منطقه نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره بر لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در این راستا افزود: برگزاری برنامه‌های مشترک می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها مؤثر باشد که مقدمات این کار در تفاهم نامه در حال انعقاد بین این سه استان پیش بینی شده است.

عبدالمالکی با اشاره به برگزاری موفق رویداد "کرمانشاه پایتخت آئین‌های نوروزی ایران" در نوروز ۹۸ گفت: آماده برگزاری این رویداد به عنوان سرمایه ناملموس در حوزه گردشگری هستیم.

ایمان درخشی، رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهر کرمانشاه و ظرفیت‌های خوراک استان اعم از نان، شیرینی، آش، گیاهان خوراکی و دارویی اظهار کرد: برای ثبت کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک اقدامات زیادی شده است.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست نماینده شورای اسلامی شهر کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها به نمایندگی از شهرداری کرمانشاه، تندیس رویداد ماندگار نخستین جشنواره "کرمانشاه پایتخت آئین‌های نوروزی ایران" را به همراه گزارش مصور آن به دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو تقدیم کرد.

در این نشست معاون ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو، مسئول باشگاه خلاق صنایع دستی یونسکو، مسئول باشگاه خلاق گردشگری یونسکو، نماینده شورای اسلامی کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری همدان، رئیس اداره گردشگری همدان، مهندس سلماسی و اعضای شورای شهر همدان و نماینده شورای شهر سنندج حضور داشتند.

کد خبر 431540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.