رشد صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال تعداد ۶۳ پروانه احداث بنا در این منطقه صادر شد، گفت: با اعمال سیاست فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی‌های مرحله‌ای کسب و کارها و همچنین اجرای طرح تشویقی شهرداری اصفهان، خوشبختانه با رشد خوبی در زمینه صدور پروانه ساختمانی مواجه شدیم.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سه ماه ابتدای سال‌جاری به ویژه در فروردین و نیمه اول اردیبهشت ماه به دلیل تعطیلی‌های ناخواسته برای کنترل شیوع بیماری کرونا، درخواست صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش چشمگیری داشت.

وی افزود: پس از گذشتن از این شرایط و با اعمال سیاست فاصله‌گذاری هوشمند و باز گشایی‌های مرحله‌ای کسب و کارها و همچنین اجرای طرح تشویقی شهرداری اصفهان، خوشبختانه با رشد خوبی در زمینه صدور پروانه ساختمانی مواجه شدیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال تعداد ۶۳ پروانه احداث بنا صادر شده و اصلاح پروانه، تخریب و بازسازی، توسعه بنا و تعویض پروانه در ۳۲ هزار مترمربع بنا در این منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کاربردی کردن برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات تلاش شده تا این منطقه به عنوان پیشرو در بین سایر مناطق باشد، اظهار کرد: در این خصوص و با توجه به شیوع بیماری کرونا و اتخاذ تمهیدات مجموعه شهرداری اصفهان در فاصله‌گذاری اجتماعی سامانه My.Isfahan.ir پیاده‌سازی شده است.

حقانی گفت: در این راستا برای نخستین گام با انجام تبلیغات محیطی و نصب بروشورهای اطلاع‌رسانی در سطح منطقه دو تلاش شده مراجعه غیرحضوری را از طریق سامانه My.Isfahan.ir برای شهروندان منطقه فرهنگ‌سازی کنیم، در ادامه ضمن آموزش کارکنان منطقه برای استفاده اثربخش از سامانه، امکان ثبت درخواست توسط کاربر مستقر در درب ورودی شهرداری منطقه را برای آن دسته از شهروندانی که دسترسی به سامانه به هر دلیلی ندارند پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در حین اجرای طرح نیز ضمن نظارت و کنترل مستمر بر ثبت درخواست‌ها، به واحدهای متولی به صورت آنلاین ارجاعات لازم می‌شود تا شهروندان از طریق پیامک و مراجعه به سامانه، امکان رصد روال انجام درخواست خود را داشته باشند و در نهایت پاسخگویی به شهروندان و انجام کار مربوطه در کمترین زمان انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این منطقه امکان ملاقات عمومی شهروندان از طریق بستر فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای تماس تصویری و صوتی با رعایت استانداردهای امنیتی لازم برقرار شده است.

کد خبر 431536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.