ایمنی حوزه‌های دریایی با حساسیت بیشتری دنبال شود

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر تمرکز ویژه به موضوعات ایمنی دریایی، گفت: در وضعیتی که حتی آتش سوزی معمولی در بنادر به سوژه رسانه‌ای دشمن برای تخریب تبدیل می‌شود، لازم است با حساسیت و جدیت بیشتری به ایمنی بنادر، شناورها، لایروب‌ها و سایر حوزه‌های دریایی توجه کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در نشست بررسی مسائل و موضوعات دریایی بنادر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با انتشار و شیوع وسیع بیماری کرونا، رویکرد پیگیری، گزارش دهی و انتقال موضوعات، شکل جدی تر و خاص تری پیدا کرده است؛ بنابراین لازم است، پروژه‌های توسعه‌ای در دست اجرا با قوت و جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به تحریم ناجوانمردانه استکبار جهانی علیه سیستم حمل و نقل دریایی کشور، افزود: انتظار می‌رود، در این شرایط حساس و برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بیشتر به تجارت و کشتیرانی کشور، موضوعات مربوط به تحریم‌ها به سرعت تعیین تکلیف شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نباید فرایند آموزش دریانوردان دچار مشکل شود و لازم است، راهکارهای استمرار ارائه خدمات آموزشی از طریق فضای مجازی بررسی شود تا خللی در این حوزه پیش نیاید.

اسلامی رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کووید ۱۹ در بنادر را الزامی و اجتناب ناپذیر دانست.

کد خبر 431533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.