رئیس فدراسیون فوتبال نبایدحتماً از جنس فوتبال باشد/برای حضور کفاشیان دستور از بالا صادر شد

پیشکسوت داوری فوتبال گفت: یک فرد باید مدیر باشد تا بتواند به فوتبال ایران کمک کند اما اعضای هیئت رئیسه را باید از افرادی که در فوتبال تخصص دارند انتخاب کرد. رئیس فدراسیون فوتبال باید از مسئولیتی که در اختیارش گذاشته شده به خوبی مراقبت کند.

علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با وضعیت فدراسیون فوتبال اظهار کرد: رؤسای قبلی فدراسیون فوتبال ایران نقاط قوت و ضعف زیادی داشتند، به نظرم پرقدرت‌ترین آنها بعد از انقلاب تا به امروز تابش مصطفوی و صفای فراهانی هستند زیرا در کمیته AFC و فیفا عضویت داشتند. فراهانی کار ساختاری انجام داد و کمپ تیم ملی و هتل آکادمی را درست کرد، مصطفوی هم از امکانات برای ارتقا داوری استفاده کرد.

وی افزود: اکثر مشکلات با رؤسای فدراسیون قبلی انتخاب هیئت رئیسه بود، زیرا افرادی را انتخاب می‌کردند که هرچه رئیس بگوید بپذیرند، در صورتی که باید اعضای هیئت رئیسه به صورت مخالف و موافق با رئیس فدراسیون انتخاب شوند تا انتقاد هم بشود. در فدراسیون فوتبال همیشه بحث پرداخت حقوق داوران، کلاس‌های آموزشی و انتخاب رئیس کمیته داوران مشکل وجود داشته است.

پیشکسوت داوری فوتبال با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال حتماً نباید از جنس فوتبال باشد، تصریح کرد: یک فرد باید مدیر باشد تا بتواند به فوتبال ایران کمک کند، اما اعضای هیئت رئیسه را باید از افرادی که در فوتبال تخصص دارند انتخاب کرد. رئیس فدراسیون فوتبال باید از مسئولیتی که در اختیارش گذاشته شده به خوبی مراقبت کند.

برای حضور کفاشیان دستور از بالا صادر شده است

خسروی در خصوص ورود دوباره کفاشیان به فدراسیون فوتبال، خاطر نشان کرد: دلیل بازگشت کفاشیان را نمی‌دانم، هیچ جوابی دریافت نکردیم، پس نمی‌توانم در این رابطه نظر دهم، اما مشخص شده این فرد سه سال محروم بوده که دو سال آن را بخشیدند و فکر می‌کنم دستور از بالا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از داوران اعتقاد دارند، تمرینی که استاد آمادگی جسمانی برای آمادگی داوران قبل از شروع مسابقات داده تمرین فوتبال است، اظهار کرد: تمریناتی که داده شده برای فوتبالیست‌های ۲۲ تا ۳۰ سال است در صورتی که میانگین سن داوران ما ۳۵ سال است. تمرین داوران فرق دارد و از بخش‌های استقامت، هوازی و سرعت تشکیل شده است. سر تمرین داوران که رفتم نحوه تمرینات برای خود من هم سوال ایجاد کرد.

هیچ رئیس فدراسیونی به داوران اهمیت نداده است

پیشکسوت داوری فوتبال در رابطه با حقوق و مزایای داوری، گفت: حقوق داوری ۵۰ درصد افزایش یافته است. یک داور اگر در طول ۳۰ هفته بیست سوت بزند ۱۸ میلیون می‌گیرد که این ظلم در حق داوران است، هیچکس هم نمی‌خواهد این وضعیت را درست کند. برای پرداخت‌های داوری پیشنهادات زیادی داشتیم اما مسئولان توجهی نکردند.

خسروی خاطر نشان کرد: کدام رئیس فدراسیون فوتبال در بیست سال گذشته با پنج داور جلسه گذاشته، قبل از بازی‌های مهم داوران را دیده و تشویق کرده و از مشکلات آنها باخبر شده است؟ هیچ رئیس فدراسیونی این کار را نکرده و در آینده هم مطمئنم نمی‌کنند.

زمانی که داور آسیب می بیند تمام هزینه‌های درمان برعهده خودش است

وی با بیان اینکه زمانی که داور آسیب ببیند تمام هزینه‌های درمان با خود داور است و فدراسیون کار خاصی انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: داور وقتی آسیب می بیند کنار گذاشته می‌شود تا زمانی که آسیب دیدگی او برطرف شود. خود من سال ۸۰ مینیسیک پای راست و سال ۸۵ مینیسک پای چپم را عمل کردم، در این چند سال دوری از فوتبال یک نفر از فدراسیون سراغ من نیامد. در داوری پهلوان زنده را عشق است.

رزومه داوران در ایران جرم آنهاست

پیشکسوت داوری فوتبال اضافه کرد: داوری در ایران زمانی درست خواهد شد که به پیشکسوتان رزومه دار این عرصه اهمیت داده شود. باید از افرادی استفاده شود که در مسابقات بزرگ آسیایی و جهانی حضور داشتند و تجربه قضاوت دارند. از رزومه داوران در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند، اما در ایران رزومه جرم افراد است و کنار گذاشته می‌شوند.

خسروی تصریح کرد: ضمن تبریک به اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران، پیشنهاد می‌دهم انقلابی در داوری به وجود بیاورند و یک کمیته داوران قوی تشکیل دهند که از افراد فوتبالی در آن استفاده کنند.

کد خبر 431529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.