خدمات شهری رتبه دوم تخصیص بودجه اصفهان را دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از بخش حمل و نقل بیشترین بودجه سالانه شهرداری به خدمات شهری تعلق می‌گیرد که بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (چهارشنبه) با موضوع بررسی عملکرد حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان در سال ۹۸ برگزار شد، ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دهه کرامت اظهار کرد: مسئولیت سختی بر عهده معاونت خدمات شهری است و فعالیت حدود هفت هزار و ۶۰۰ نیرو در این بخش نشان از سنگینی این وظایف است.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری به لحاظ تعداد سازمان‌هایی که در آن مشغول فعالیت هستند بزرگترین معاونت شهرداری محسوب می‌شود، افزود: موفقیت این معاونت برعهده تمام کارکنانی است که همواره به گوش هستند، در زمان نیاز در مناطق حاضر می‌شوند و توقعاتی که از شما می‌رود متفاوت‌تر از دیگران است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان به سرآمد بودن نظافت و فضای سبز موجود در آن شناخته می‌شود، تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مجموع هفت هزار هکتار فضای سبز اصفهان متعلق به شهرداری است و بر اساس آماری که اعلام شده باید در حدود ۴۰ میلیون مترمربع روزانه نظافت در شهر انجام شود که ۵۰ درصد این نظافت مکانیزه و ۵۰ درصد آن دستی انجام می‌شود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه ارزیابی باید بر پایه تقدیر باشد، ادامه داد: ما باور داریم خداوند همه اقدامات و کارها را نگاه می‌کند ولی در کنار این امر نیاز است کارها و اقدامات نهادها و اشخاص و تفاوت بین افراد پرکار و کم‌کار دیده شود.

وی اضافه کرد: امر به معروف باید جایگزین نهی از منکر شود و اگر امر به معروف در جامعه همه‌گیر شود منکر دیگر در اجتماع معنایی ندارد و امر تشویق باید جایگزین تنبیه شود و راهی که در شهرداری مبنی بر تشویق و تکریم افراد منتخب معاونت‌ها و سازمان‌هاست به همین امر می‌پردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قدردانی از زحمات تمامی کارکنان در کنار تشویق باید موردنظر باشد، افزود: در نیمه دوم سال گذشته شورای شهر هر هفته را به بازدید از یک منطقه اختصاص داد که در این راستا مشکلات پیش‌روی مناطق از نزدیک دیده شد.

وی اضافه کرد: بازدید شورای شهر از مناطق بهانه‌ای شد تا در زمان بررسی و تعیین بودجه میزان اختصاص بودجه به بخش‌های مختلف با دقت بیشتری انجام شود.

نصر اصفهانی ادامه داد: بعد از بازدید از مناطق همچنین تعیین شد در بودجه سال ۹۹ توجه ویژه‌ای به خدمات رفاهی کارکنان شهرداری شود که تحقق آن می‌تواند اتفاقات خوبی را در آینده رقم بزند، در این راستا در جلسات مختلف بحث خدمات رفاهی کارکنان را با شهردار در میان گذاشتیم که در آینده این اقدامات محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت معاونت خدمات شهرداری تصریح کرد: بعد از بخش حمل و نقل بیشترین بودجه سالانه شهرداری به خدمات شهری تعلق می‌گیرد که بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 431520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.