نصف جهان ‌غرق در جشن و سرور ولادت امام رئوف

یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مدیران شهری اصفهان افزایش نشاط و شادی در بین شهروندان است و اعیاد مذهبی یکی از بهانه‌هایی است که در بستر آن برنامه‌های متنوع و شاد برای مردم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با فرا رسیدن شب یازدهم ذی‌القعده و میلاد هشتمین پیشوای شیعیان امام رضا (ع) اصفهان غرق در جشن و سرور شده و ویژه‌برنامه جشن دهه کرامت با رویکرد محله محوری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تعدادی از محلات مناطق ۱۵ گانه شهرداری برگزار خواهد شد.

در مناطق مختلف شهرداری برنامه‌های زیادی همچون نورافشانی، کارناوال‌های شادی، کاروان کرامت، نغمه‌های رضوی به مناسبت خجسته میلاد امام رئوف برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از این برنامه‌ها استفاده کنند.

بزرگترین نورافشانی آسمان اصفهان در شب ولادت امام رضا (ع)

محمد کیهانی در این باره اظهار کرد: بزرگترین نورافشانی شهر اصفهان در شب میلاد امام هشتم، حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) در منطقه هشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بزرگترین نورافشانی آسمان اصفهان در هشت نقطه از شهر به نیت ولادت هشتمین امام شیعیان، گفت: این مراسم شامگاه پنجشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۲۱ در شب میلاد هشتمین امام شیعیان در خیابان کاوه بعد از ترمینال کاوه پارکینگ عمومی، بزرگراه شهید خرازی بعد از خیابان پنج آذر جنب کوی شماره ۱۷، محله شمس‌آباد فرهنگسرای باران، محله فردوان جنب ورزشگاه، محله کوجان جنب فرهنگسرای سلام، خانه اصفهان محوطه باغ نوش، محله مارچین جنب برج کبوتر و محله بهرام آباد جنب فرهنگسرای صدرا برگزار می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: میعادگاه آسمان منطقه هشت است که از شهروندان دعوت می‌شود در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

برگزاری ویژه برنامه نغمه‌های رضوی در منطقه ۱۱

«حمید اشرفی» مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برنامه‌های این منطقه در آستانه میلاد هشتمین امام آسمان ولایت، گفت: ویژه برنامه نغمه‌های رضوی به همت معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه همزمان با شب ولادت حضرت امام رضا (ع) از ساعت ۱۹ لغایت ۲۲ در سطح منطقه ۱۱ برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه برنامه با حضور خادمان حضرت امام رضا (ع) در بوستان‌های شهدای مدافع حرم و امام رضا (ع)، میدان شاهد و گلزار شهدای رهنان برگزار خواهد شد که از ساکنان منطقه دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این ایام حال و هوای شهر با آذین بندی‌های مختلف همچون گل‌کاری، ریسه و پرچم‌های رنگی برای دوستداران امام رضا (ع) متحول شده است.

اجرای ۱۲ برنامه همزمان با میلاد امام رئوف

«علی باقری» مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از اجرای ۱۲ برنامه در سطح این منطقه به مناسبت میلاد امام رضا (ع) خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۲۱ امشب_ چهارشنبه ۱۱ تیرماه_ جشن «آستان قدسیان» در شهرک قدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «باز بازی مربی محور» فردا _پنجشنبه ۱۲ تیرماه در پارک ملت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: فردا کارناوال ولایت عشق از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در پارک مهدیه و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در پارک عاشق‌آباد برنامه اجرا می‌کند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: «کاروان کرامت» امروز و فردا در ملک شهر به اجرای برنامه می‌پردازد، گفت: کارناوال ولایت عشق نیز در روز ولادت حضرت امام رضا (ع) در محله‌های امین آباد و محمودآباد اجرای برنامه خواهد داشت.

وی گفت: «باز بازی استیج کوچک» عنوان یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده منطقه ۱۲ به مناسبت میلاد هشتمین امام شیعیان است که روز جمعه ۱۳ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در پارک ملت و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در پارک صدف اجرا خواهد شد.

باقری خاطرنشان کرد: کارناوال «ولایت عشق» در چهاردهمین روز از تیرماه سال جاری از ساعت ۱۹ تا ۲۱ جنب مدرسه گلشیرازی و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در پارک شهرک کوثر به اجرای برنامه خواهد پرداخت که حضور برای عموم شهروندان در این برنامه‌ها آزاد خواهد بود.

یاریگر هم باشیم

«احمد رضایی» مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: برنامه فرهنگی و اجتماعی با شعار «یاریگر هم باشیم» به مناسبت میلاد با سعادت امام هشتم (ع) ساعت ۲۱ فردا پنجشنبه _۱۲ تیرماه ۹۹_ برگزار و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «یاریگر هم باشیم» در هشت مجتمع آپارتمانی به صورت همزمان برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه از ساکنان مجتمع‌های آپارتمانی دعوت می‌شود تا با حضور در مکانی معین و با رعایت نکات ایمنی و فاصله گذاری اجتماعی حضور یابند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: در ادامه تیم مشاوره روان‌شناسی اعزامی از دانشگاه اصفهان در جمع ساکنان مجتمع‌های مسکونی حاضر شده و مباحثی را با هدف کاهش مشکلات روحی و روانی خانواده‌ها از جمله ترس، اضطراب و تنش‌های ناشی از طولانی شدن دوران شیوع کرونا و پرخاشگری و مشاجره در خانه‌ها و راهکارهای کارشناسی شده به شهروندان ارائه می‌کنند.

رضایی از شهروندان درخواست کرد: با رعایت نکات بهداشتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این برنامه‌ها شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، آئین نورافشانی آسمان منطقه ۱۰ شهرداری ساعت ۲۱ روز جمعه ۱۳ تیرماه در بوستان لاله برگزار می‌شود و بنرهایی از صحن و سرای مقدس حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) با شعار «به تو از دور سلام» انجام خواهد شد.

در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز جشن‌های ویژه ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در فرهنگسراهای حافظ و انتظار، کانون فرهنگی یاقوت آسمانی و کانون فرهنگی افلاکیان ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود.

کد خبر 431498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.