آکادمی اسکار ۸۱۹ عضو جدید گرفت/ ‏‬چند ایرانی در لیست

آکادمی علوم و هنرهای سینما ۸۱۹ نفر را برای عضویت دعوت کرد، اعضای آکادمی می‌توانند برای اهدای جوایز اسکار در رشته تخصصی خود به نامزد مورد نظرشان رأی دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ورایتی، آکادمی همچنان در حال تلاش برای افزایش اعتبار خود است، این نهاد که به عنوان برگزار کننده اسکار شناخته می‌شود برای سال ۲۰۲۰ به ۸۱۹ نفر برای عضویت درخواست فرستاده که اگر همه آن‌ها قبول کنند، تعداد اعضای آکادمی به ۹ هزار و ۴۱۲ نفر خواهد رسید.

دیوید روبین، رئیس آکادمی از ورود اعضای جدید استقبال کرده و گفته که آکادمی همواره از دریافت فکرهای و ایده‌های جدید استقبال می‌کند. در سال ۲۰۱۶ آکادمی برنامه‌ریزی کرد تا تعداد اعضای زن را تا سال ۲۰۲۰ دو برابر کند. به همین دلیل در لیست جدید افرادی که آکادمی برای عضویت به آن‌ها درخواست داده بیشتر نام زنان دیده می‌شود.

در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ اعضای زن آکادمی دو برابر شدند و این روند صعودی ادامه خواهد داشت تا تبعیض جنسیتی در سینما به حداقل برسد. مرحله بعدی عضو گیری آکادمی در سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود.

نرگس آبیار نویسنده و کارگردان، ستار اورکی آهنگساز، سمیرا مخملباف، علی عباسی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی_سوئدی؛ ایرانی‌های جدید اسکار هستند.

کد خبر 431496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.