رونق اقتصادی جویبار با توسعه گردشگری شهری

شهردار جویبار گفت: این شهر دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف است و باید از این توانمندی‌ها برای رونق اقتصادی و ایجاد منابع درآمدی پایدار استفاده کنیم.

همت محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش تعامل‌ها نقش زیادی در توسعه متوازن شهری دارد، اظهار کرد: راهبرد اصلی مدیریت شهری جویبار ارتقای سطح خدمات شهری و روزآمد کردن آن‌ها بوده تا "جویبار" به عنوان یک شهر بین‌المللی مطرح شود.

وی تصریح کرد: شهرداری جویبار باید با شهرداری‌های طراز اول جهان مقایسه شود؛ زیرا از تراز مالی زیر صفر به تراز بالای ۳۵ درصد دست پیدا کرده است و بودجه ۲۷ میلیارد تومانی آن نیز با ۲۲۰ درصد افزایش به ۵۹ میلیارد تومان رسیده است.

توسعه مراکز توریستی

شهردار جویبار از احداث موزه کشتی و پارک توریستی و تفریحی این شهر خبر داد و عنوان کرد: جویبار از مهم‌ترین قطب‌های ورزش کشتی در ایران و جهان است و با اجرای این طرح، صاحب یک موزه کشتی می‌شود که از بعد اقتصادی، شناختی و تاریخی اهمیت دارد؛ عملیات اجرایی احداث این موزه آغاز شده است، تجهیز این مرکز نیز حسب دستور و قول مساعد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام خواهد شد.

محمدنژاد ادامه داد: احداث پارک تفریحی و توریستی سیاه‌رود سراج نیز در دستور کار قرار گرفته است و طبق برنامه زمانبندی در پنج سال آینده شهر جویبار دارای یک پارک توریستی می‌شود؛ ایجاد جمعه بازار در کنار این مجموعه توریستی و تفریحی به یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری نیز تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی پارک سیاه‌رود سراج فرصت طلایی برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری و اقتصادی جویبار است؛ انجام این اقدامات نویدبخش روزهای درخشان در جویبار خواهد بود.

شهردار جویبار با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته بیش از ۴۰ کوچه و معبر در شهر آسفالت شده است، خاطرنشان کرد: برای احداث پروژه میدان امام (ره) جویبار سه میلیارد تومان اعتبار با کمک سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است.

محمدنژاد با بیان اینکه عملیات پیاده رو سازی از هفته آینده در پنج نقطه شهر جویبار آغاز می‌شود و روند اجرای طرح ساحل چپکرود نیز نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری داشته است، ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ اتوبان جویبار و کوهی خیل با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد؛ با کمک و حمایت‌های مالی سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود سایر پروژه‌های مهم شهرداری جویبار نیز اجرا شود.

ساماندهی وضعیت جمع‌آوری پسماند شهری

وی با بیان اینکه جلب رضایت شهروندان از خدمات ارائه شده مهم‌ترین اولویت شهرداری جویبار است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان ساماندهی وضعیت جمع‌آوری زباله‌های شهری بوده است، برای این منظور با بخش خصوصی پیمان همکاری منعقد شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد؛ همچنین طرح تفکیک زباله نیز در جویبار آغاز شده که اجرای موفقیت آمیز آن نیازمند مشارکت و تعامل شهروندان است.

شهردار جویبار در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در زمان کرونا گفت: با اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی با مانع شیوع کرونا مواجه شدیم، اما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم؛ فضای شهر در ایام شیوع کرونا وضعیت خوبی نداشت، اما سعی کردیم نشاط اجتماعی را گسترش دهیم.

محمدنژاد با بیان اینکه جویبار جزو شش شهر فعال استان در مقابله با شیوع کرونا بوده است، عنوان کرد: در این مدت برنامه‌های متنوع لایو در فضای مجازی، تجلیل از نخبگان و برنامه زنده از طریق رادیو جوان را اجرا کردیم.

کد خبر 431495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.