هانی زاده: حقانیت ایران در شورای امنیت آشکار شد

یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: آمریکا در جریان نشست شورای امنیت کاملاً خلع سلاح شد و جهان دریافت که واشنگتن در شرایط فعلی نخواهد توانست اقدام جدی علیه ایران انجام دهد؛ به همین دلیل حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جریان نشست شورای امنیت کاملاً آشکار شد.

حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون مخالفت شورای امنیت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار کرد: نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیش‌نویس طرح آمریکا برای تمدید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحریم تسلیحاتی ایران در حالی به کار خود پایان داد که بسیاری از کشورها چه به صورت آشکار و چه به صورت تلویحی با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کردند.

وی افزود: آمریکا از مدت‌ها پیش با همکاری رژیم‌صهیونیستی، عربستان، امارات و بحرین جریان‌سازی شدیدی را برای ترویج ایران‌هراسی آغاز کرده بود. سفر برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به منطقه و گفت‌وگوی وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نیز نشان می‌دهد که واشنگتن به‌شدت در پی تضعیف محور مقاومت است؛ بنابراین پیش‌نویس قطعنامه اخیر در حقیقت آخرین برگ برنده‌ای بود که از دست دونالد ترامپ خارج شد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: در جریان نشست شورای امنیت، برخی کشورها مانند روسیه، چین، آفریقای جنوبی، استونی و تا اندازه‌ای آلمان مواضعی کاملاً منصفانه و قاطع در رابطه با این پیش‌نویس اتخاذ کردند، اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با استفاده از تریبون سازمان مللدبدون اشاره به جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی و آل‌سعود علیه ملت‌های فلسطین و یمن، اتهامات زیادی به ایران وارد کرد که با واکنش منفی برخی کشورهای دائم و غیردائم شورای امنیت مواجه شد.

هانی زاده ادامه داد: روز گذشته محمدجواد ظریف با دفاع هوشمند و بیان اظهارات منطقی و دقیق از مواضع بحق جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد که در تغییر نگرش برخی کشورهای عضو شورای امنیت مؤثر بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در جریان نشست شورای امنیت کاملاً خلع سلاح شد و جهان دریافت که واشنگتن در شرایط فعلی نخواهد توانست اقدام جدی علیه ایران انجام دهد؛ به همین دلیل حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جریان نشست شورای امنیت کاملاً آشکار شد. آمریکا و شخص دونالد ترامپ و مایک پمپئو شکست سیاسی دیگری را در کارنامه ننگین خود ثبت کردند.

کد خبر 431477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.