محکومیت قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی کبک به تصویب رسید

شورای شهر ادمونتون کانادا محکومیت قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی کبک را تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ادمونتون کانادا محکومیت قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی کبک را تصویب کرد و این مصوبه را تا اواخر امسال به سایر شهرها و شهرستان‌های ایالت آلبرتا ارائه می‌دهد.

اعضای اتحادیه شهرداری‌های آلبرتا در ۳۰ ژوئن مصوبه‌ای برای محکومیت این قانون که به "قانون ۲۱" معروف است را برای مجمع فصل پاییز، ارائه دادند و پیش‌بینی می‌شود شورای شهر کلگری پس از شهر ادمونتون در جلسه روز دوشنبه پیش‌روی خود به این مصوبه رأی دهد.

قانون ۲۱ برخی از کارمندان بخش دولتی از جمله معلمان، افسران پلیس و قاضیان را از دارا بودن نمادهای مذهبی چون حجاب، روبنده و کیپا حین کار منع می‌کند.

مخالفان استفاده از نمادهای مذهبی در کانادا بر لائیک ماندن کشور و کمرنگ کردن باورهای مذهبی افراد در عملکردشان پافشاری می‌کنند اما عده‌ای به ویژه زنان مسلمان بر این باورند که این قانون به آزادی بیان و عقیده شهروندان آسیب می‌زند.

بیشتر ساکنان مونترال به تبعیض مذهبی تحت لوای قانون اعتراض کرده بودند اما مقامات با اعلام اینکه این اقدام تبعیض آمیز نیست و زیربار خواسته عمومی نمی‌رفتند و با محدود کردن حضور نمادهای مذهبی در جامعه بر جدایی دین از سیاست تاکید می‌کردند که تصمیم پارلمان محلی ادمونتون می‌تواند شروعی برای تغییر در این رویه باشد.

کد خبر 431470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.