از دوتیم تهرانی پیشنهاد دارم/ امیدوارم بازهم به سپاهان برگردم

مهدی امینی دروازه بان ۲۴ ساله پیکان بازی خود را از سپاهان شروع کرده است. وی سابقه حضور در همه رده های ملی را دارد و همراه با سپاهان موفق شده دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امینی دروازبان جوان و آینده دار پیکان، فوتبال خود را از سال ۸۶ در آکادمی سپاهان آغاز کرد. این دروازه‌بان تمام رده‌های سنی سپاهان را حضور داشته که در سن ۱۶ سالگی با تیم بزرگسالان این باشگاه قرارداد امضا می‌کند. او همراه با سپاهان موفق شده دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد.

امینی سابقه بازی در همه رده‌های ملی را دارد و اولین بار توسط مارک ویلموتس در سال ۲۰۱۹ به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. این دروازه‌بان اعتقاد دارد سپاهان باشگاه خوبی است، اما استفاده نکردن از بازیکنان بومی در آینده مشکلاتی را برای این تیم به وجود خواهد آورد.

وی از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد دارد، اما شرایط را برای حضور در این تیم‌ها مهیا نمی‌داند. خبرنگار ایمنا با این بازیکن گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

از چه سالی فوتبال را شروع کردی و چه اتفاقی افتاد که به این رشته علاقه مند شدی؟

از سال ۸۶ و در سن ۹ سالگی فوتبال را شروع کردم که دوازده سال از دوران فوتبال خود را در سپاهان حضور داشتم.

پدرم در بانک ملی کار می‌کند که در گذشته برای تیم فوتبال آن بازی می‌کرد و با توجه به علاقه‌ای که به دروازه بانی فوتبال داشت، من را در این رشته حمایت کرد.

جوان‌ترین بازیکن تاریخ سپاهان هستم که در ۱۶ سالگی وارد تیم بزرگسالان شدم و قرارداد بستم.

به خاطر امتیاز قدی که داشتی در پست دروازه بانی ایستادی؟

زمانی که ۱۴ سال داشتم در تیم نوجوانان سپاهان بین دیگر دروازه‌بان‌ها قدی کوتاه داشتم، اما به دکتر مراجعه کردم و با انجام ورزش‌هایی که قد را بلند می‌کند مانند والیبال و بسکتبال توانستم بلند تر شوم. قد من امتیاز مثبتی است که خودم آن را به وجود آوردم.

داشتن امتیاز قد چه کمکی به دروازه‌بان می‌کند؟

دروازه هفت متر و نیم است هرچقدر قد دروازه‌بان بلند تر باشد امکان گرفتن توپ بیشتر می‌شود.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های سپاهان و پیکان را دارم.

سپاهان را چطور باشگاهی می‌بینی؟

سپاهان باشگاه بزرگی است که هر فوتبالیستی آرزوی بازی در آن را دارد. من از سن ۱۲ تا ۲۱ سالگی در سپاهان حضور داشتم و با این تیم به هرچه می‌خواستم رسیدم، هرچند خودم هم تلاش کردم اما نام بزرگ سپاهان خیلی به من کمک کرد. سپاهان امسال یک مشکل بزرگ دارد و آن نبود بازیکنان بومی در این تیم است که در آینده برای آن مشکل ساز خواهد شد.

بازیکن بومی چه تأثیر مثبتی روی عملکرد تیم دارد؟

وقتی بازیکنی برای تیم شهر خودش بازی می‌کند، غیرت بیشتری در مسابقه نشان می‌دهد تا بازیکنی که از یک شهر دیگر به تیم اضافه شده است.

با سپاهان به مقام قهرمانی رسیدی؟

سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی با سپاهان دارم.

چه اتفاقی افتاد از این تیم جدا شدی؟

در رابطه با این موضوع زیاد صحبت کردم که دیگر نمی‌خواهم به آن بپردازم فقط امیدوارم همه مشکلات حل شود تا بتوانم باز هم به این تیم بازگردم.

شرایط تیم فوتبال پیکان چگونه است؟

پیکان تیم خوب و ریشه داری است که بازیکنان حرفه‌ای زیادی از این تیم، فوتبال خود را شروع کرده‌اند. امسال به خاطر تغییرات مدیریتی، بازیکنی و مربی که داشتیم به هماهنگی لازم نرسیدیم که امیدوارم در ادامه بازی‌ها به شرایط ایده‌آل دست پیدا کنیم.

تا چه سالی با پیکان قرارداد داری؟

یک فصل دیگر با پیکان قرارداد دارم.

چه هدف و آرزویی داری؟

نسبت به سنی که دارم و کشوری که در آن زندگی می‌کنم از خودم راضی هستم، زیرا در رده‌های مختلف تیم ملی عملکرد خوبی داشتم و در دو باشگاه بزرگ بازی کردم. آرزویی که بیشتر بازیکنان فوتبال دارند حضور در یک تیم اروپایی و پوشیدن پیراهن تیم ملی است. خوشبختانه اول فصل برای اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و این چالش خوبی بود که برای من به وجود آمد.

طرفدار چه تیم خارجی هستی؟

تیم مورد علاقه من در اروپا بارسلوناست.

در فوتبال چه اتفاقی رخ می‌دهد که دروازه‌بان دوم جایگزین دروازه‌بان اول می‌شود؟

به نظر من دروازه‌بان دوم کار سخت‌تری نسبت به دروازبان اول دارد زیرا زمانی که دروازه‌بان اول اخراج شود او بدون هیچ آمادگی ذهنی باید وارد دروازه شود.

دروازه‌بان دوم زمانی شانس بازی پیدا می‌کند که در تمرینات خودش را نشان دهد و منتظر فرصت باشد تا به او بازی برسد و از آن به بهترین شکل استفاده کند.

از بین دروازه‌بان‌های ایرانی و خارجی که سابقه بازی با آنها را داری کدام از نظر اخلاق و عملکرد خوب بودند؟

لی الویرا یک دروازه‌بان برزیلی اسم و رسم دار است، زمانی که به سپاهان پیوست عملکرد خوبی داشت اما به مرور زمان شرایط به شکلی پیش رفت که خوب بازی می‌کردیم ولی نتیجه نمی‌گرفتیم. از بین دروازه‌بان‌های ایرانی رحمان احمدی یک دروازه‌بان خوب و خوش اخلاق است که از فعالیت کنار او لذت می‌بردم.

الگوی تو در فوتبال چه کسی است؟

الگوهای من در فوتبال مهدی رحمتی و بوفون هستند.

از چه تیم‌هایی پیشنهاد بازی داشتی؟

زمانی که یک نفر دروازه‌بان اصلی تیم ملی امید شود و در بیشتر مسابقات حضور داشته باشد طبیعی است از اکثر تیم‌ها پیشنهاد داشته باشد که این شرایط برای من هم وجود دارد و از هفتاد درصد تیم‌های لیگ برتر پیشنهاد دارم.

از تیم‌های تهرانی پیشنهاد داشتی؟

بله الان هم دارم.

چرا قبول نکردی؟

شرایط را به شکلی نمی‌بینم که بخواهم با استقلال یا پرسپولیس وارد مذاکره شوم.

دروازه‌بان پنالتی گیری هستی؟

بله، در لیگ هجدهم موفق شدم پنالتی علیپور بازیکن پرسپولیس را بگیرم که تجربه خوبی بود.

نظر تو در رابطه با پیام نیازمند چیست؟

نیازمند رفیق شش ساله و صمیمی من است، از اینکه در سپاهان بازی می‌کند خیلی خوشحالم امیدوارم روند خوبی در این تیم داشته باشد و همانطور که خودش می‌خواهد لژیونر شود.

از سپاهان پیشنهاد داشتی؟

بعد از اینکه از این تیم جدا شدم، بلافاصله پیشنهاد دریافت کردم. همیشه گفتم فرزند این باشگاه هستم و خود را مدیون آن می دانم، هرزمانی بدانم می‌توانم به تیم کمک کنم عقب نمی‌کشم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 431458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.