جسد کشف شده در رومانی، متعلق به قاضی منصوری بود؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

نتایج معجزه وار تقویت هم افزایی ارتش و سپاه از زبان امیر موسوی

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در تیپ ۴۰ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش، از بخش‌های مختلف این یگان اعم از تجهیزات، نمایشگاه توانمندیها و.. بازدید کرد و آمادگی رزمی این یکان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در بدو ورود، با حضور در یادمان شهدا تیپ ۴۰ متحرک هجومی سراب نیروی زمینی ارتش و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا اَدای احترام کرد.

امیر سرلشکر موسوی سپس در جمع کارکنان و فرماندهان این تیپ، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های کارکنان و خانواده‌های این یکان گفت: امروز با همه توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان، ایران اسلامی یکی از امن ترین کشورهای جهان است. پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در اهتزار است و دنیا به ایران عزیز و ملت بزرگ ایران به چشم احترام می‌نگرد و این، حاصل تلاش‌ها و اقتدار نیروهای مسلح است که ما امروز بخشی از آن را در این قطعه مقدس ایران عزیز شاهد هستیم.

فرمانده کل ارتش در ادامه با اشاره به نقش تعیین کننده خانواده‌ها خاطرنشان کرد: خانواده کارکنان ارتش نقش تعیین کننده و بسیار مهم در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده و رسیدن کشورمان به این نقطه از اقتدار و عظمت دارند.

قاضی منصوری کجاست؟

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست امروز خود سه‌شنبه ۱۰ تیرماه در پاسخ به سوالی مبنی بر مرگ قاضی منصوری و تشخیص هویت جنازه او گفت: این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد و قوه قضاییه به جد دنبال این موضوع است و ما تقاضای استرداد این فرد را کرده بودیم. ما خودمان هیچ قضاوتی نداریم و روایت پلیس رومانی می‌گوید او خودکشی کرده است و تصویر جنازه منتسب او برای ما ارسال شده و حسب ظواهر خود فرد است، اما ما قاضی هستیم و حسب ظواهر رأی صادر نمی‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: نمونه DNA این فرد باید بیاید و از طریق وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستیم و مطالبه استرداد جسد را داده‌ایم. همچنین درباره خودکشی و دگرکشی ابهاماتی وجود دارد و تقاضا کردیم تا گروهی از پلیس و پزشکی قانونی به رومانی اعزام شوند تا بر اساس این اسناد نظر خود را اعلام کنیم، ما شدیداً این موضوع را مطالبه می‌کنیم.

ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در نشست گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دفاع مقدس که امروز در ستاد ارتش برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یکی از مقاطع پرافتخار و بالنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانست در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح که از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی نیز حمایت می‌شد، مقاومت کند و حقانیت خود را به ثبات برساند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، عنوان کرد: باید سعی کنیم تا برنامه‌های پیش‌بینی شده در سطوح مختلف ارتش را با جدیت دنبال کرده و به آثار و نتایج مثبت آن دست یابیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فرصت مناسبی جهت انتقال ارزشها و رشادت دلاورمردان ارتش و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است، افزود: ملت بزرگ ایران توانستند در این دوران از مرزهای اعتقادی و ارضی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس گفت: همان‌طور که ایشان فرمودند، دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کند.

امیر دریادار سیاری همچنین با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان است و بی‌تردید عامل پیروزی و تفوق امروزِ ما بر دشمنان، ادامه دادن راه شهداست.

ضعف‌های دولت احمدی نژد قابل انکار نیست

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده ادوار مجلس در گفتگویی با خبرآنلاین با اشاره به کلید خوردن تحرکات انتخاباتی برخی چهره‌ها با هدف حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از جمله محمود احمدی نژاد، گفت: افراد و گروه‌های مختلف سیاسی حق دارند تا برای حضور در انتخابات تلاش کنند و منعی نباید برای حضور آنها وجود داشته باشد. اصولاً حضور فردی مانند آقای احمدی نژاد و یا هر چهره دیگر در امر انتخابات دارای ایراد نیست و حتی شاید باعث افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی نیز بشود، اما واقعیت امر این است که صحبت درباره انتخابات با مردم در شرایط کنونی بیشتر آنها را دل‌زده می‌کند.

وی افزود: باید بپذیریم یکی از معدود شاخصه‌های سیاسی که در جامعه ما وجود دارد؛ بحث انتخابات است. مردم ما سال‌هاست با سیاستمدارانی مواجه هستند که از آنها طلب رأی می‌کنند، بدون اینکه پیش از این تکانه‌ای در زندگی عادی آنها ایجاد کرده باشند. زمانی که بسیاری از مسائل و مشکلات مردم ما همچنان حل نشده باقی مانده، صحبت از انتخابات به نوعی یک امر نامتعارف در اذهان مردم است.

این چهره سیاسی درخصوص اوج گرفتن تحرکات احمدی نژاد و اطرافیانش و هدف دار بودن آنها به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: عملکرد آقای احمدی نژاد در زمان تصدی دولت دارای ضعف‌هایی بود که نمی‌توان آنها را انکار کرد، اما باید بپذیریم که دولت ایشان در برخی از شاخصه‌ها خوب عمل می‌کرد. برای مثال سفرهای استانی رییس‌جمهور سابق از جمله نقاط قوتی بود که در دولت کنونی وجود ندارد. البته اینگونه نیست که بگوییم دولت آقای روحانی نقاط قوت ندارد، بلکه دولت کنونی نیز در بخش‌هایی از کار خود قوی عمل کرده است.

کرباسچی: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ماهیتی ندارد

غلامسحین کرباسچی درباره آینده شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از استعفای عارف اظهار کرد: شورای سیاستگذاری الان ماهیتی ندارد و معلوم نیست اعضای آنچه کسانی هستند. تعریف اصلاح‌طلبان روی هوا است؛ یکی می‌گوید می‌خواهیم از ریشه بزنیم و دیگری می‌گوید می‌خواهیم اصلاح کنیم و معلوم نیست اصلاح طلبان چه کسانی هستند و می‌خواهند چه کنند. شورای عالی سیاستگذاری برای فعالیت در انتخابات ایجاد شد، اما وسط انتخابات گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه الان معلوم نیست که کی به کی است، گفت: باید معلوم شود چه کسانی با چه هدف مشترکی می‌خواهند شورا ایجاد کنند. یک شورا در شرایطی ایجاد می‌شود که افرادی براساس اهداف مشترک دور هم جمع شوند. اگر نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، ایجاد شورا هم معنایی ندارد.

کد خبر 431450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.