سکونتگاه مهاجران، معضل بندرعباس است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مهاجرپذیری شهر به معضلی تبدیل شده و تا کی ما باید از ساکنین شهر عوارض بگیریم و آن را خرج سکونتگاه‌های غیرمطلوبی کنیم که بر بندرعباس تحمیل شده است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبتین امیری امروز (سه‌شنبه) در یکصدوهشتادوسومین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: برخی از مسئولان وقتی تریبونی به دست می‌آورند، شروع به انتقاد بی هدف و بی نتیجه و ایجاد بار منفی در جامعه می‌کنند و روان مردم را به هم ریخته و سخنانشان نمایندگان به منبع استرس مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در جلسه با نمایندگان مجلس از آنها خواستیم که این موضوع را مورد توجه قرار داده و به سایرین تذکر دهند، افزود: ما نیز به وضع موجود در شهر انتقاد داریم اما با تغییر افراد و مدیریت‌ها مشکلی حل نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: باید سیستم اصلاح و درست شود؛ تغییرات پیاپی مدیریتی مشکل آفرین است و باید مدیریت جامع شهری در شهرهای ما شکل بگیرد.

وی گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم شهرهای ما مانند دیگر شهرهای الگو در جهان باشد اما قوانین ما چنین اجازه‌ای را به ما ندهد. اگر رفاه و توسعه می‌خواهیم بیاییم و به این تضادها پایان دهیم.

امیری با بیان اینکه شهرک پیامبر اعظم و مسکن مهر به معضلی برای شهر تبدیل شده، خاطرنشان کرد: این مشکل حاصل بی توجهی به نظر کارشناسان و تصمیم‌های آنی در مدیریت‌هاست؛ ما حاضریم برای حل مشکلات این شهرک تلاش کنیم اما به تنهایی امکان حل این مشکل وجود ندارد.

وی در خصوص تأثیر بیکاری بر توسعه نامتوازن شهری تصریح کرد: مهاجرپذیری شهر به معضلی تبدیل شده و تا کی ما باید از ساکنین شهر عوارض بگیریم و آن را خرج سکونتگاه‌های غیرمطلوبی کنیم که بر بندرعباس تحمیل شده است؟

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: عوارض و پول شهروندان باید صرف رفاه و توسعه این شهر شود نه صرف مهاجرت و بیکاری ناشی از سیاست‌های اشتباه دیگر مسولان؛ ما مسئول بیکاری و مهاجرت از دیگر استان‌ها به شهر بندرعباس نیستیم اما تاوان آن را می‌پردازیم.

آبتین امیری اظهار کرد: ما در بدترین شرایط ممکن در موقعیت و مسئولیت قرار گرفته‌ایم و اوضاع هیچگاه تا این حد بحرانی وبد نبوده است اما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که با تدبیر و حکمت مردم دچار مشکلات بزرگ نشوند.

کد خبر 431438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.