فروش انرژی صرفه‌جویی شده به استخراج‌کنندگان رمزارزها مجاز می‌شود

شرکت توانیر به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های بهینه‌سازی، موظف شد ساز و کار خرید و اختصاص میزان برق صرفه‌جویی شده را برای مصرف نهائی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمز ارزها فراهم کند.

به گزارش ایمنا دارنده گواهی صرفه‌جویی بر اساس دستورالعملی که توسط «همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی صادر شده، مجاز است معادل انرژی الکتریکی مندرج در گواهی را بر اساس مقررات جاری، از طریق بورس انرژی (به طور مستقیم و یا از طریق قراردادهای دو جانبه با مالک نیروگاه) خریداری و برای مصرف نهائی به هریک از کاربرهای رایج از جمله استخراج رمزارزها، تخصیص دهد.

شرکت توانیر با هدف بسترسازی لازم و تشویق سرمایه گذاری در طرح‌های بهینه سازی انرژی الکتریکی، موظف خواهد بود موارد درج شده در این ابلاغ را اجرایی کند.

شرکت توانیر موظف شده با هدف ایجاد شفافیت و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه سازی انرژی الکتریکی و همچنین اولویت بخشی به فرصت‌های برتر بهینه سازی، علاوه بر اطلاع رسانی، تمهیدات لازم و بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن طرح‌های بهینه سازی را انجام دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 431424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.