راه آهن ایران ثبت جهانی می‌شود

شهردار پایتخت خبر داد که به زودی شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعد از دوکشور اروپایی، ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش ایمنا «پیروز حناچی» امروز سه شنبه دهم تیرماه - در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه اراضی فوقانی تونل خط آهن تهران - تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران با شرکت راه‌آهن، گفت: به علت تغییر کد راه آهن، این منطقه سال‌ها بی‌دفاع مانده بود و با این تفاهم‌نامه این منطقه رهاشده به یک فضای شهری امن برای مردم و خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی این محوطه حدوداً ۹ کیلومتری محیط مفرهی و برای مردم این منطقه که اتفاقاً کارکنان قدیمی شرکت راه‌آهن هستند فراهم می‌کند، گفت: با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم این اراضی تبدیل به موتور محرک اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم پایتخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما با راه آهن تلاقی محدوده شهرها با خطوط ریلی است که تلاش می‌کنیم نارضایتی عمومی رادر این مناطق پر جمعیت کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دو منطقه به شبکه ریلی متصل شوند و گفت: مهم‌تر از همه این طرح‌ها، ثبت جهانی راه آهن ایران است که قرار است به زودی انجام شود. پیش از این تنها دو کشور سوئد و سوئیس راه آهن‌های خود را ثبت جهانی کرده بودند و ما سومین کشوری هستیم که به این مهم دست می‌یابیم.

به گفته حناچی این اتفاق سبب می‌شود تا راه‌آهن ما موردتوجه دیگر کشورها قرار گیرد و تبدیل به یک ارزش ملی و عمومی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 431421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.