روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه فردا درباره سوریه گفت‌وگو خواهند کرد

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگوی وبیناری روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه خبر داد.

به گزارش ایمنا، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان فردا به صورت ویدئویی با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران چندی پیش در سفر به مسکو به ایرنا گفته بود که سران ایران، روسیه و ترکیه در فرمت مذاکرات آستانه بزودی نشست سه جانبه به صورت و بینار برگزار می‌کنند و اگر شرایط اجازه دهد نشست حضوری هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما نگران اوضاع سیاسی و اقتصادی سوریه و تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار بر این کشور هستیم که بر مردم عادی تأثیر می‌گذارد.

ظریف ادامه داد: آمریکا همه تلاش‌های ممکن را به کار می‌گیرد تا منطقه ما و سوریه را بی ثبات کند و آنها نمی‌توانند به اهداف خود دست بیابند.

ششمین نشست سران آستانه قرار بود به میزبانی ایران برگزار شود اما شیوع گسترده کرونا دیدار سران کشورهای ضامن صلح آستانه را به تأخیر انداخت.

مذاکرات آستانه از حدود سه سال پیش با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه برای پایان دادن به بحران ۹ ساله جنگ داخلی در سوریه آغاز شد و در پی آن بخش اعظمی از خاک سوریه به حاکمیت دولت قانونی این کشور درآمد و حکومت گروه تروریستی داعش در آن به پایان رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 431410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.