اصلاح بافت اطراف حرم بیش از چهارهزار میلیارد هزینه دارد

قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه اصلاح بافت اطراف حرم بیش از چهار هزار میلیارد هزینه دارد، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مشخص شود تا بتوانیم از این طریق به مجموعه مدیریت شهری کمک کنیم.

به گزارش ایمنا، ابراهیم معتمدی با اشاره به مشکل فرسودگی و مسائل پیرامون بافت اطراف حرم، اظهار کرد: از مجموعه اقدامات شهرداری قم در پنج سال گذشته بخش عمده‌ای در ارتباط با همین مسأله است.

وی با اشاره به سازی مسیرهای منتهی به حرم، خاطرنشان کرد: در این راستا نسبت به مسائل امنیتی، تهیه لوازم و همچنین تکمیل مجموعه پارکینگ برای زائران اقدامات گسترده‌ای انجام داده ایم.

قائم مقام شهردار قم عنوان کرد: پشتوانه مالی انجام همه این اقدامات همان بحث ۴۸ هکتاری مصوب هیئت وزیران است که می‌تواند به شهرداری قم به ویژه در مورد مرکز شهر کمک شایانی کند، اما پس از سه سال تلاش مجدانه هنوز در این رابطه تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت: به هر حال نگین شهر قم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است، اما باید بدانید که شهرداری به هیچ عنوان به تنهایی از پس هزینه‌های شهری بر نمی‌آید و نیازمند کمک دولت در این زمینه هستیم.

معتمدی اضافه کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که باید در مرکز شهر صورت بگیرد، هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان دارد که می‌بایست عنایت ویژه‌ای از مجموعه دولت صورت بگیرد، هرچند قصد و نیت برای همکاری وجود دارد ولی در عمل آنچنان همکاری را شاهد نبوده‌ایم.

کد خبر 431397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.