افتتاح پروژه‌های شهری با شعار «هر هفته، یک افتتاح» در کرمان

شهردار کرمان از افتتاح پروژه‌های شهری با شعار «هر هفته، یک افتتاح» خبر داد.

سیدمهران عالم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری شهر کرمان، تلاش شد با شعار «همه ما یک شهر داریم» و با برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف، فصل نوینی از دوران عمران، آبادانی و توسعه در دیار کریمان رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، علاوه بر تکمیل و افتتاح پروژه‌های دوره قبل از جمله تقاطع‌های غیر هم‌سطح که هزینه زیادی برای شهر و شهرداری در برداشت، پروژه‌های بزرگ و کوچک دیگری نیز طراحی و اجرا شد.

شهردار کرمان افزود: با همکاری متخصصان حوزه معماری و شهرسازی، موضوع تحقق شهر انسان‌محور پیگیری شد که در این راستا، با تأکید بر ضرورت توجه به افراد دارای معلولیت، تلاش شد در تمامی پروژه‌های شهری، مسیرهای ویژه این افراد طراحی و اجرا شود.

عالم زاده با اشاره به تلاش برای انتخاب کرمان به عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک» گفت: در این خصوص نیز موضوع رفع نیازهای شهری کودکان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در تمامی پروژه‌های شهری، لحاظ آنچه در «شهر دوستدار کودک» باید مورد توجه قرار گیرد، پیگیری شد.

وی عنوان کرد: «شهر دوستدار کودک»، شهری است که در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان تلاش می‌کند تا کودکان منطبق با نیازهای خود در شهر زندگی کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه از طرفی، موضوع تحقق «شهر انسان‌محور» نیز از روزهای ابتدایی این دوره مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت؛ ادامه داد: شهری «دوستدار کودک» است که کرامت و منزلت تمامی ساکنان آن محقق شود، زیرا کودکان در دامانِ پدران و مادرانی بزرگ می‌شوند که جزء شهروندان شهر هستند و برخورداری آن‌ان از حقوق شهروندی، متضمن حفظ سلامت روحی و جسمی کودکان و فرزندانشان خواهد بود.

پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح»

عالم زاده با اشاره به نمونه‌های پروژه‌های شهری تاکید کرد: علاوه بر مطالعه و طراحی پروژه‌های بزرگی چون پارک گردشگری، سال گذشته ایجاد۲۰ بوستان در مقیاس منطقه‌ای و محله‌ای، تقدیم شهروندان کرمانی شد.

وی افزود: اواخر سال گذشته نیز قرار بود ۱۵ بوستان دیگر به بهره‌برداری برسد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها معطل ماند که با توجه به آماده بودن این پروژه‌ها، از این هفته با پویش «افتتاح» و با شعار «هر هفته یک افتتاح»، پروژه‌های شهری جدید افتتاح و به شهروندان کرمان تقدیم می‌شود.

کد خبر 431395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.