فعال‌سازی ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی برای پوشش ۶ هزار سوادآموز

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از فعال‌سازی ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی برای پوشش شش هزار سواد آموز جهت آموزش سواد خواندن، نوشتن، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و کسب‌وکار زودبازده با تجهیز و تأمین امکانات لازم خبرداد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شاپور محمد زاده در جلسه بررسی اجرای تحولی سوادآموزی و زندگی با عنوان پیوند سوادآموزی و زندگی مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: طرح پیوند سوادآموزی و زندگی بر مبنای شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مطرح شده تهیه شده است.

وی درباره بسته اجرایی تحولی پیوند سوادآموزی و زندگی، افزود: با فعال‌سازی ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی ضمن آموزش سواد خواندن، نوشتن، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و کسب‌وکار زودبازده با تجهیز و تأمین امکانات لازم حدود ۶ هزار نفر سوادآموز توسط ۱۲۰ آموزش‌دهنده مجرب و۱۲۰ مربی واجد شرایط آموزش داده اجرا می‌شود.

محمد زاده در خصوص اجرای طرح پیوند سوادآموزی و زندگی مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه‌های زیر نظام شش‌گانه، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و زیست‌بوم می‌توانیم با حمایت‌های سازمان و خیرین بزرگوار، برخی از کسب‌وکارهای زودبازده را راه‌اندازی کنیم و به مرحله تولید برسانیم مانند تولید ماسک و گان و … که می‌تواند یکی از کارکردهای مهم این مراکز باشد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خواستار تشکیل کارگروهی برای اصلاح شکلی طرح مذکور و اجرایی کردن ۸ بند راهبردی وزیر آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: در این خصوص اقدام درست و بایسته انجام گیرد و گزارش ماهانه آن به وزارت‌خانه ارسال شود.

کد خبر 431384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.