صدور ۵۶۰ پروانه فعالیت برای آژانس‌های تاکسی تلفنی در مشهد

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: از آغاز فعالیت سازمان تاکسیرانی در این کلانشهر ۵۶۰ پروانه فعالیت برای آژانس‌های تاکسی تلفنی صادر شده است.

احمد محبی در گفت گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی برابر ماده ۱۳ آئین نامه این سازمان جهت فعالیت آژانس‌های درون شهری به صورت اشخاص حقوقی پروانه فعالیت صادر می‌کند و از سوی دیگر اتحادیه مؤسسات اتومبیل کرایه نیز برای فعالیت اشخاص حقیقی اقدام به صدور پروانه کسب آژانس‌ها می‌کند.

وی افزود: در این میان از ابتدای فعالیت سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد تعداد ۹۲۸ پرونده تشکیل شده و منجر به صدور ۵۶۰ پروانه بهره‌برداری آژانس شده است که در پایش‌های انجام شده هم اکنون ۲۷۲ آژانس در سطح شهر با پروانه صادره از سوی این سازمان در حال فعالیت هستند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: سهمیه بنزین این آژانس‌ها از سوی سازمان ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل کشور تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شده قرار بود از خردادماه امسال سهمیه بنزین بر اساس پیمایش خودروهای آژانس‌ها واریز شود که به دلیل نقص در سامانه این موضوع صد در صد عملیاتی نشده است.

محبی از واریز یارانه حمایتی ناوگان نوسازی شده در سال گذشته خبر داد و گفت: در این نوبت یارانه حمایتی برای ۷۰ نفر واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشوق‌های در نظر گرفته شده در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبلغ ۲۰ میلیون ریال یارانه حمایتی ویژه آن دسته از تاکسی‌هایی که سال گذشته نوسازی شدند، در نظر گرفته شده و نخستین نوبت آن واریز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۳۲۱ تاکسیران اقدام به نوسازی تاکسی خود کردند که در این نوبت، یارانه حمایتی برای ۷۰ نفر واریز شده است، گفت: این بسته حمایتی برای آن دسته از تاکسیرانانی که در سال جاری اقدام به نوسازی تاکسی خود کنند نیز تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 431382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.