برخورد قاطع با قطع کنندگان درخت در سبزوار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: طبق قانون، قطع یا جابجایی درختان در سطح شهر منوط به اخذ مجوز از کمیسیون ماده هفت است.

به گزارش ایمنا، کاظم خلیلی دارینی اظهار کرد: در حال حاضر قطع یا جابجایی حتی یک اصله درخت بدون مجوز کمیسیون ماده هفت امکان پذیر نیست و چنانچه شهروندی نیز به صورت خودسرانه اقدام به قطع یا آسیب به درختان کند قطعاً برخورد لازم از طریق کمیسیون ماده هفت و سایر مراجع ذی صلاح انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا چندین پرونده جهت رسیدگی به مقام قضائی ارسال شده و منجر به صدور رأی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار با اشاره به دستورالعمل کمیسیون ماده هفت شهرداری‌ها (بررسی قطع و جابجایی درختان) خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل کمیسیون ماده هفت شهرداری‌ها، همه درختانی که ممکن است بر اثر وزش باد، برخورد وسایل نقلیه، خشکیدگی، آفت زدگی، پوسیدگی با ایجاد ناایمنی حادثه ساز شوند، باید در سطح شهر شناسایی و نسبت به قطع و جمع آوری آنها اقدامات لازم انجام شود.

خلیلی تصریح کرد: درختانی که در معابر عمومی قرار دارند، علاوه بر زیبایی بصری که در محیط شهر ایجاد می‌کنند، نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند.

وی تاکید کرد: درختان سطح شهر جز در مواردی خاص مانند وجود خطر شکستگی، سقوط و نزدیکی به کابل برق شهری قطع نمی‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: از شهروندان تقاضا داریم جهت حفظ و گسترش فضای سبز شهر، هرگونه قطع درخت در سطح شهر را از طریق شماره تماس ۴۴۶۴۱۰۰۰ به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سبزوار اطلاع دهند؛ کارشناسان در اسرع وقت در محل حضور پیدا کرده و با شخص یا اشخاص خاطی برابر با قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

کد خبر 431376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.