روزانه چند اصفهانی پلاسمای کوویدی اهدا می‌کنند؟

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره بانک خون استان فعلا در شرایط مناسبی است و در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی مشکل خاصی وجود ندارد، به طور میانگین روزانه چهار نفر برای اهدای پلاسمای کوویدی به انتقال خون مراجعه می‌کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح پلاسما درمانی حدوداً از اواسط خرداد ماه شروع شده است، اظهار کرد: ارسال پلاسما بستگی به درخواست و نیاز بیمارستان‌ها دارد و افرادی هم که از پلاسما برای درمان کرونا استفاده می‌کنند، شرایط خاصی مانند نبود در شرایط حاد بیمار، بودن در مراحل اولیه بیماری و برخی موارد دیگر را دارد و برای تمام بیماران مبتلا به کرونا نمی‌توانند از پلاسما درمانی استفاده نمایند و این روش برای بیمارانی که در شرایط وخیم قرار دارند، مؤثر نیست.

وی ادامه داد: وضعیت ذخیره بانک خون استان اصفهان فعلاً در شرایط مناسبی است و در زمینه تأمین خون و فرآورده‌های خونی مشکل خاصی وجود ندارد، اما نباید فراموش کنیم که نیاز به خون همیشگی است و در صورتی که اهدای خون تداوم داشته باشد، شرایط بانک خون استان طبیعی خواهد ماند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی یک بافت زنده است و نیاز به آن‌ها همیشگی است، از اهداکنندگان درخواست داریم به صورت مستمر و روزانه به مراکز انتقال خون برای اهدای خون مراجعه نمایند.

وی با توضیح اینکه آمار اهداکنندگان پلاسمای کووید در روز حدود چهار نفر است، افزود: از افرادی که به کرونا مبتلا و بهبود پیدا کرده‌اند، درخواست داریم برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه نمایند تا در روند درمان افراد مبتلا کمک شود.

زینلی توضیح داد: روزانه به اهدای تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اما بیشترین نیاز به گروه‌های خونی منفی مانند A منفی، B منفی و AB منفی معمولاً بیشتر است و بیشترین میزان اهدای خون مربوط به گروه خونی O مثبت است، چرا که شایع‌ترین گروه خونی در استان و کشورO مثبت است.

کد خبر 431357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.