کاربرد داروهای غیراستروئیدی در بیماری‌های ویروسی

قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان گفت: داروهای غیراستروئیدی برای بیماری‌های ویروسی مزایا و معایبی دارد و باید با احتیاط مصرف شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پزشکی، علیرضا مقتدری اظهار کرد: طبق شواهدی که در مورد مزایا و معایب داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی درعفونت‌های ویروسی و کرونا وجود دارد، در زمینه مصرف این داروها در شرایط جهان شمول و پاندمی کرونا مقالات و گایدلاین‌های متفاوتی منتشر شده است.

وی ادامه داد: با بررسی و جمع بندی اکثر این مطالعات در مجموع و در حال حاضر باید به داروی "استامینوفن" به عنوان داروی انتخابی کنترل علائم تب و درد این بیماران اشاره کرد، مگر در بیمارانی که به طور همزمان مبتلا به آنفولانزا و کرونا هستند، در این بیماران داروی انتخابی "ناپروکسن" است.

قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که علائم بیماران با استامینوفن کنترل نشود، داروی انتخابی از بین NSAIDsها در درجه اول ناپروکسن و در درجه بعدی ایندومتاسین است.

وی تصریح کرد: کاربرد ایبوبروفن هنوز در دست تحقیقات است و تا تکمیل شدن این شواهد و مطالعات توصیه می‌شود، مصرف ایبوبروفن محدود شده و در صورت نیاز استامینوفن و یا ناپروکسن جایگزین شود.

کد خبر 431345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.