به‌جای فیلتر اینستاگرام، سواد رسانه‌ای آموزش دهید

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: بیش از اینکه به برخورد قهری و فیلتر نیاز داشته باشیم به آموزش سواد رسانه‌ای به مدیران و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه‌سادات قافله‌باشی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار فیلمی از سخنان وزیر ارتباطات در مجلس شورای اسلامی، نوشت: گرچه نمایندگان مجلس یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند که اولویت مجلس کار اقتصادی و معیشت مردم است اما همین فیلم کوتاه وزیر کافیست تا لرزه بر کسب‌وکارهای نوپایی باشد که تازه در این فضا شکل گرفته و مشتریان خود را پیدا کرده‌اند.

این سال‌ها حتی مسئولان نیز بیش از گذشته پا به عرصه شبکه‌های مجازی گذاشته‌اند و به مردم گزارش می‌دهند و نظرات و انتقادات مردم را از این فضا می‌شنوند و با پیشنهادات شهروندان مستقیم آشنا می‌شوند و همین فضای کوچک شخصی تبدیل به ابزار مهم ارتباطی شده است.

قبل‌تر هم نوشته‌ام بیش از اینکه به برخورد قهری و فیلتر نیاز داشته باشیم به آموزش سواد رسانه‌ای به مدیران و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیاز داریم، نه اینکه به جای درمان، زخم را عمیق‌تر کنیم و با فضای مجازی که اکنون بحق باید "حقیقی" اش نامید، قهر کرد!

به گزارش ایمنا، آذری جهرمی در فیلم مذکور و در پاسخ به نمایندگان منتقد و آنهایی که می‌گفتند چرا بیش از نیمی از ترافیک اینترنت کشور باید در اینستاگرام مصرف شود گفته است: "اینستاگرام امروز به دلیل سیاست‌های ما به یک قطب تبدیل شده زیرا همه پلت‌فرم‌های دیگر از دسترس خارج شده‌اند."

کد خبر 431341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.