پایان هفته‌ای غبارآلود در انتظار استان اصفهان

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به دلیل ناپایداری‌های جوی و وزش باد از سمت شمال شرق کشور، پدیده غالب بسیاری از مناطق استان اصفهان است.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار روی استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده است از این رو آسمان بسیاری از مناطق صاف و در ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بروز پدیده غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی استان، افزود: با توجه به گذر موج ناپایدار از روی استان از چهارشنبه بعد از ظهر تا پنجشنبه شب افزایش شدت وزش باد و کاهش کیفیت هوا را در نیمه شمالی، شرقی، مرکزی و برخی مناطق غربی استان شاهد خواهیم بود.

سیدان ادامه داد: وزش باد از سمت شمال شرق کشور مانند تابستان سال گذشته سبب خیزش گرد و خاک در جنوب استان سمنان و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخلی استان شده است.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

کد خبر 431335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.