استفاده از ماسک در مترو اجباری است

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری است و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری می شود.

احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرچند تاکنون توصیه استفاده از ماسک در مترو تا حدود زیادی توسط شهروندان انجام می‌شد، اما با مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری شده است.

وی افزود: شهروندان برای استفاده از مترو ملزم به ماسک زدن هستند، البته در ایستگاه‌های مترو ماسک با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان تاکید کرد: یکی از مکان‌هایی که به شدت امکان آلودگی و شیوع ویروس کرونا وجود دارد محیط مترو است و به منظور پیشگیری شیوه نامه استفاده از مترو تصویب شده است.

وی با بیان اینکه لزوم استفاده از ماسک در زمان سوار شدن به مترو برای تمامی مسافران، عرضه نکردن بلیت تک سفره به شکل نقدی و حذف پول از گیشه‌های فروش بلیت و رعایت فاصله گذاری در مقابل گیشه‌های فروش بلیت در ایستگاه‌ها، سکوهای انتظار و داخل واگن‌ها از جمله موارد تاکید شده در شیوه نامه استفاده از مترو است، اظهار کرد: باز بودن درهای مشترک و عمومی جهت جلوگیری از تماس دستگیره‌ها، ضدعفونی مرتب فضا و تجهیزات ایستگاه‌ها اعم از پله برقی، گیت‌ها، صندلی‌ها و دیوارها نیز در این شیوه نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

طحانیان تصریح کرد: کابین، درب و دستگیره کابین، تجهیزات، پنل و گوشی تلفن داخل کابین در هر سفر کامل و در حین تعویض راهبر با مواد گندزدای مناسب ضد عفونی شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر علیرغم شرایط مالی نامناسب شرکت به منظور بهبود شرایط و تأمین رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه از تکنولوژی و صنعت، چهار دستگاه ضد عفونی‌کننده فرابنفش UVC خریداری شده است.

کد خبر 431325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي GB ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    فقط در ايستگاه امام حسين از ورورد افراد بدون ماسك جلوگيري مي شه از بقيه ايستگاها همه بدون ماسك سوار مي شن