طلای ۵۰۰۰ دلاری؛ پیش‌بینی جدید کارشناسان

در روزهای گذشته پیش بینی‌های زیادی درباره آینده کوتاه مدت، بلند مدت و حتی چند ساله قیمت طلا توسط کارشناسان مختلف ارائه شد. در یک پیش بینی جدید گفته شده است که طلا طی سال‌های آینده به ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، در روزهای گذشته پیش بینی‌های زیادی درباره آینده کوتاه مدت، بلند مدت و حتی چند ساله قیمت طلا توسط کارشناسان مختلف ارائه شد. در یک پیش بینی جدید گفته شده است که طلا طی سال‌های آینده به ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گفته توماس پوپندل طلا و نقره در ابتدای راه هستند و به بالاترین قیمت‌ها دست خواهند یافت. از نظر او بیماری کوید -۱۹ برای طلا یک بارش برف می‌باشد که با یک بهمن سهمگین مواجه خواهد شد.

وی معتقد است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون قرار است با خشن‌ترین صعود فلز زرد رو به رو شویم. وی پیش بینی می‌کند که تا سه سال آینده انس طلا حتی تا پنج هزار دلار به ازای هر انس برسد. هرچند این پیش‌بینی اندکی بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما ممکن است که به واقعیت بپیوندد. از نظر وی تا سال ۲۰۲۳ ما شاهد بالا رفتن با شتاب قیمت طلا خواهیم بود و سپس تا سال ۲۰۲۵ طلا به اوج خود خواهد رسید.

درباره نقره نیز او معتقد است که به طور معمول نقره عقب‌تر از طلا حرکت می‌کند اما پس از مدتی با اطمینان شروع به رشد و حرکت می‌کند. پوپندل پیش بینی می‌کند که نقره وقتی شروع به حرکت کند قیمت آن تا ۵۰ دلار بالا خواهد رفت که این یک افزایش قیمت فوق‌العاده زیاد برای نقره به حساب می‌آید.

بانک‌های مرکزی در حال ادامه چاپ پول هستند و از دولت‌ها می‌خواهند تا محرک‌های اقتصادی بیشتری را به کار بگیرند. این افزایش بیش از حد چاپ پول به همراه محرک‌های اقتصادی دولت‌ها می‌تواند تورمی ورای تصور را به جهان تحمیل کند و در نتیجه بالا رفتن قیمت طلا تا ۵۰۰۰ دلار اصلاً بعید به نظر نمی‌رسد.

منبع: سایت طلا

کد خبر 431292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.