فروش یک میلیاردی سینماها پس از بازگشایی

سینماهای کل کشور از زمان بازگشایی در اول تیرماه تا پایان روز 9 تیر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکم تیرماه روز بازگشایی سینماها پس از بیش از سه ماه تعطیلی بود، روزی مهم که کسی نمی‌دانست پس از آنچه اتفاقی برای سینمای ایران خواهد افتاد و آیا فیلم‌ها فروش خواهند رفت یا خیر.

همین ابهام باعث شد تا دو فیلم شاخص "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" که تنها امید سینماداران برای فروش و تنها انگیزه مخاطبان برای خرید بلیط بودند، از چرخه اکران انصراف دهند. البته در نهایت سازمان سینمایی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین شهرداری تهران، تهیه کنندگان این دو فیلم را مجاب به اکران کردند.

حالا پنج روز از اکران این دو فیلم و ۹ روز از بازگشایی سینماها می‌گذرد و براساس آمار منتشر شده در "سامانه مدیریت فروش و اکران" میزان فروش سینمای ایران از اول تیر تاکنون یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان بوده است.

همچنین در این ۹ روز ۶۸ هزار و ۱۸۰ بلیط سینما فروخته شده است. این تعداد در طول سال گاهاً میزان استقبال از سینماها در یک روز بود. اگرچه این آمار چشمگیر نیست، اما بسیاری تصور می‌کردند که چنین آماری آن هم در ۱۰ روز اول بازگشایی سینماها هیچگاه به ثبت نرسد.

در بین چند فیلم اکران شده، طبق انتظارات همچنان "شنای پروانه" در صدر جدول فروش دارد و بیشترین سینماها برای تماشا این فیلم به سالن‌های نمایش رفته‌اند. همچنین "خوب، بد، جلف" نیز دومین فیلم پر بیننده سینماها پس از بازگشایی است که انتظار می‌رفت با توجه به ترکیب بازیگران و نوع ساخت مخاطبان بیشتری را جذب کند.

فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه یعنی "یلدا" و "صحنه‌هایی از یک جدایی" نیز توانستند نسبتاً مخاطبان حرفه‌ای به سالن‌های نمیاش ببرند، اما آمار فروش پایین آن‌ها نشان می‌دهند که مخاطبان پر و پا قرص هنر و تجربه هنوز رغبتی برای رفتن به سینماها پیدا نکردند.

نکته جالب در آمار "سمفا" شاید مربوط به فیلم "جهان با من برقص" باشد، فیلمی که در VODها و شبکه نمایش خانگی توزیع شده، اما همچنان در سینما نیز فروش دارد! علی‌رغم اینکه می‌شود این فیلم را در خانه دید با این حال هنوز افرادی هستند که سالن تاریک و پرده نقره‌ای را بر هر ریسک ویروسی ترجیح دهند.

جدول اطلاعات فروش سینمای ایران از یکم تا نهم تیرماه در این لینک قابل مشاهده است.

کد خبر 431268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.