توسعه واکسن ضدکرونا با نانوذرات لیپیدی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت واکسن، به دنبال توسعه نوعی واکسن ضدکرونا در ژاپن بوده و قرار است از نانوذرات لیپیدی و mRNA در ساخت آن استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جهانی‌شدن بایکوت تبلیغات در فیس بوک، توسعه واکسن ضدکرونا در ژاپن با نانوذرات لیپیدی، ساخت دستگاهی برای شناسایی نوع لکه‌های روی لباس و عرضه آیفون ۲۰۲۰ بدون آداپتور شارژر را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

دستگاهی که نوع لکه‌های روی لباس را شناسایی می‌کند

محققان اسکنر کوچکی ساخته‌اند که نوع لکه روی لباس را شناسایی می‌کند تا بهترین شیوه شست‌وشو در ماشین لباسشویی برای آن در نظر گرفته شود. اسکنر قابل حمل و کوچک ابداع شده به کاربر خود کمک می‌کند تا لباس‌ها را راحت‌تر تمیز کند؛ این دستگاه در شرکت بوش ساخته شده و می‌تواند لکه روی پارچه‌ها را بررسی کند.

همچنین این دستگاه نوع پارچه و لکه را نیز تشخیص می‌دهد. این اطلاعات از دستگاه به ماشین لباسشویی ارسال می‌شود تا اسکنر به طور خودکار بهترین دما و شیوه شست‌وشو را برای از بین بردن لکه انتخاب کند؛ این دستگاه هنوز در مرحله طرح اولیه است.

آیفون ۲۰۲۰ بدون آداپتور شارژر عرضه می‌شود

طبق گزارش جدید، شرکت اپل آیفون‌های ۲۰۲۰ را بدون آداپتور برق برای شارژر می‌فروشد و این امر راهی برای کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.

مینگ چی کو یکی از کارشناسان فناوری در حوزه اپل ادعا می‌کند، در بسته بندی مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ میلادی، نه تنها همراه آن ایرباد وجود ندارد، بلکه آداپتورهای برق شارژر دستگاه نیز وجود نخواهد داشت و فقط یک کابل شارژ همراه دستگاه عرضه می‌شود.

البته یک شارژر قدرتمند ۲۰ واتی (برخلاف شارژر ۱۸ واتی آیفون ۱۱ پرو) نیز همراه این آیفون عرضه می‌شود، اما مشتریان باید آن را به طور جداگانه خریداری کنند. از سوی دیگر تحلیلگران فناوری مؤسسه بارکلیز معتقد هستند شرکت اپل از این به بعد شارژر را همراه پک دستگاه نمی‌فروشد.

کو معتقد است این امر به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود و از سوی دیگر قیمت بالای تجهیزات فناوری 5G را در دستگاه جبران می‌کند. همچنین این اقدام به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. حامیان محیط زیست ادعا می‌کنند که ارائه آداپتور برق برای شارژرها به ضرر محیط زیست است، زیرا بسیاری از افراد از شارژر موبایل‌های قدیمی خود استفاده کرده یا دستگاه را به رایانه متصل می‌کنند.

بایکوت تبلیغات در فیس بوک جهانی می‌شود

سازمان دهندگان کمپین بایکوت تبلیغات در فیس بوک تصمیم دارند شرکت‌های اروپایی را وادار کنند به طور جهانی این شرکت را بایکوت کنند. فهرست حامیان سازمان دهندگان کمپین بایکوت تبلیغات در فیس بوک به سرعت در حال افزایش است و اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ خود را آماده می‌کنند تا با اقدامی جهانی برای حذف محتوای نفرات پراکنانه به این شبکه اجتماعی فشار وارد کنند.

کمپین "نفرت برای سودآوری را متوقف کنید" از شرکت‌های بزرگ در اروپا می‌خواهد تا تبلیغات در فیس بوک را بایکوت کنند؛ کمپین مذکور در ماه جاری آغاز شد و بیش از ۱۶۰ شرکت از جمله وریزون (اپراتور مخابراتی) و آنلیور اعلام کردند تبلیغات در فیس بوک را در ماه جولای متوقف می‌کنند.

گروه‌های حمایت از حقوق مدنی همراه سازمان "Free Press and Common Sense"، این کمپین را پس از مرگ جورج فلوید به دلیل خشونت پلیس آمریکا آغاز کردند. گروه‌های حمایت از حقوق مدنی معتقد هستند فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با نفرت پراکنی و اخبار جعلی اقدامات کافی انجام نمی‌دهند.

توسعه واکسن ضد کرونا در ژاپن با نانوذرات لیپیدی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت واکسن، به دنبال توسعه نوعی واکسن ضدکرونا در ژاپن بوده و قرار است از نانوذرات لیپیدی و mRNA در ساخت آن استفاده کند.

شرکت دایچی سانکیو قصد دارد واکسن ضد کرونا را در ژاپن تولید کند؛ این شرکت به دنبال توسعه واکسن مبتنی بر RNA بوده که قابلیت محافظت در برابر ابتلای ویروس کرونا را دارد و در حال حاضر این شرکت بخشی از تحقیق و توسعه واکسن کرونا را با همکاری دانشگاه توکیو انجام داده است. شرکت دایچی علاوه بر توسعه این واکسن در پروژه تحقیقات واکسن ژنتیکی mRNA همکاری دارد.

در این فناوری نانوذرات لیپیدی ساخته می‌شود تا بتواند اجزای مربوط به ترکیبات دارویی را با خود حمل کرده و اسیدهای نوکلئیک را درون سلول‌های ایمنی رهاسازی کند. نتایج نشان داده است که این کار موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و پاسخگویی آن در برابر عوامل مهاجم می‌شود و این پاسخ‌دهی بدن نسبت به واکسن‌های استاندارد بهینه شده است.

این شرکت به بررسی و ارزیابی این دارو روی نمونه‌های حیوانی پرداخته و نمونه پروتوتایپ واکسن mRNA را برای تولید آنتی‌بادی ضد ویروس کرونا در بدن تولید کرده است. بر اساس یافته‌های جدید این پروژه، شرکت دایچی سانکیو در نظر دارد تا تولید واکسن mRNA را در اولویت قرار دهد.

کد خبر 431264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.