توقیف ۸۰ عدد انواع ادوات برداشت پساب از زاینده‌رود

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به توقیف ۸۰ عدد انواع ادوات تخلیه نخاله و برداشت آب و پساب در زاینده رود، گفت: تخلیه نخاله و پسماند و برداشت پساب با بهداشت و سلامت جامعه پیوند مستقیم دارد از این رو با حکم قضایی از این تخلفات جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان احمدرضا صادقی با اشاره به اقدامات شاخص در راستای حفظ و حراست از رودخانه زاینده رود، اظهار کرد: افزون بر ۳۰ عدد ادوات تخلیه نخاله از آبان ماه گذشته تاکنون شناسایی و جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه گشت‌های حفاظت در امتداد رودخانه زاینده رود در سه شیفت کاری به شناسایی و توقیف ادوات تخلیه، برداشت آب و پساب اقدام کردند، افزود: ادوات تخلیه نخاله در امتداد رودخانه زاینده رود از روستای چم طاق تا تالاب بین‌المللی گاوخونی توسط یگان حفاظت رودخانه شناسایی و توقیف شد؛ البته این تخلفات نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه متخلفانی که نسبت به پاکسازی محل از نخاله اقدام نکردند، به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: در هشت ماه گذشته بیش از ۵۰ عدد ادوات برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده رود شناسایی و توقیف شد و با صورتجلسه به حراست انبار سد رودشتین تحویل داده شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری انتظامی استان اصفهان در شناسایی و توقیف ادوات غیرمجاز در بستر رودخانه زاینده رود، تصریح کرد: از آنجا که برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده رود و تخلیه نخاله حکم قضائی دارد و همچنین تخلیه نخاله و پسماند با بهداشت و سلامت جامعه پیوند مستقیم دارد لازم است افراد از این اقدام جلوگیری کنند.

صادقی به آمار تفکیک شده تخلفات در تخلیه نخاله اشاره کرد و افزود: بیشترین موارد شناسایی شده در تخلیه نخاله به مناطق شرق استان اصفهان اختصاص دارد و پس از آن شهرستان فلاورجان و در مقیاس محدودتر در منطقه مبارکه و لنجان این تخلف انجام شده است.

وی گفت: بیشترین تخلف ادوات برداشت آب و پساب مربوط به مناطق شرق استان اصفهان است و شهرستان‌های مبارکه، لنجان و فلاورجان در جایگاه‌های بعدی این تخلف قرار دارند.

کد خبر 431258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.