وضعیت قرمز کرونایی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده کم از ماسک مهم‌ترین علت افزایش شیوع کرونا در این مقطع زمانی است.

به گزارش ایمنا، مجید شیرانی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۰‌مورد بستری، ۱۲ مورد مثبت بوده است که با لحاظ آن و موارد ترخیص شده هم‌اکنون ۷۲ نفر دربخش های کرونای بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه استان در شرایط قرمز قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای شیوع این‌ ویروس هزار و ۷۰۰ نفر با تایید آزمایشگاه مولکولی در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که علاوه بر آن برخی نیز بدون علامت و تشخیص داده نشده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت مردم تا پایان‌فروردین شرایط خوبی بر استان حاکم بود، افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه به مرور زمان با کم‌شدن محدودیت‌ها و عادی‌انگاری و سهل‌انگاری مردم، بستر برای افزایش شیوع کرونا مهیا شد.

شیرانی با اشاره به ناگزیربودن برداشتن محدودیت‌ها تاکید کرد: تجمعات انسانی در استان همچون سایر استان‌ها، بستر را برای مواجهه مجدد با افزایش شیوع کرونا آماده کرد.

وی استفاده کم از ماسک را مهم‌ترین علت افزایش شیوع بیماری در این مقطع زمانی دانست و تصریح کرد: برگزاری تجمعات، دورهمی، مراسم‌ پرتراکم مهمانی، عروسی، ختم و جشن تولد دلیل دوم‌ افزایش شیوع کرونا است.

وی با انتقاد از کاهلی برخی ادارات در برگزاری‌ جلسات معوق از محدودیت‌های اول به عنوان دلیل سوم‌ شیوع کرونا گفت: برخی ادارات با برگزاری جلسات مرسوم در ساعات طولانی و با تعداد افراد زیاد موجبات افزایش این‌ بیماری را مهیا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مبتلایان، بیماری زمینه‌ای و در سنین میانسال و مسن قرار داشتند، افزود: در سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی یا دیابت دارند، احتمال وخامت بیماری بیشتر است.

به گفته‌ شیرانی سطح ایمنی ایجاد شده برای مقابله با این ویروس در استان دو الی سه درصد بیشتر نیست.

منبع: تسنیم

کد خبر 431237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.