کرونا ۲۰۰ میلیارد دلار به صنعت گردشگری جهان ضربه زد

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد شیوع ویروس کرونا عملا صنعت گردشگری جهان را فلج کرده و در ۴ ماه نخست سال جاری تعداد گردشگران در جهان نصف شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از راشاتودی، سازمان گردشگری جهانی، گزارش داد که به خاطر همه گیری ویروس کرونا صنعت گردشگری جهانی عملا فلج شده و در ۴ ماه نخست سال جاری شاهد نصف شدن تعداد گردشگران در جهان بوده‌ایم.

در گزارش این سازمان آمده است در ماه آوریل به جای اینکه شاهد یک ماه پرسفر باشیم اوضاع فاجعه باری را تجربه کردیم چرا که تعداد مسافران بین‌المللی در جهان ۹۷ درصد سقوط کرد. این رقم ۴۰ درصد بیشتر از آنچه در مارس تجربه کردیم، بود.

این زیرمجموعه سازمان ملل در گزارش خود می‌افزاید بین ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ تعداد مسافران بین‌المللی نسبت به  مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است که معادل ۱۹۵ میلیارد دلار سود از دست رفته برای صنعت گردشگری بین‌المللی است.

سازمان گردشگری جهانی پیشتر گفته بود که اعمال محدودیت در مسافرت‌های بین‌المللی می‌تواند به از دست رفتن ۹۱۰ میلیارد تا ۱.۲ تریلیون دلار از سود بخش صنعتگری در جهان منجر شده و اشتغال ۱۲۰ میلیون نفر را به خطر بیندازد.

بر اساس سناریوهای طراحی شده از سوی این مجموعه بین‌المللی در بهترین حالت برای سال جاری تعداد گردشگران در جهان ۵۸ درصد کاهش خواهد داشت.

ضراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری جهانی، گفت کاهش ناگهانی و سنگین تعداد گردشگران در جهان اقتصاد و فرصت‌های شغلی در بسیاری از کشورها را به خطر انداخته است. به همین خاطر ضروری است که از سرگیری گردشگری در جهان در اولویت قرار گرفته و به جد به آن پرداخته شود.

این سازمان روز سه‌شنبه گذشته هم گفته بود علیرغم اینکه هنوز تا پایان کرونا راه زیادی باقی مانده است اما به نظر می‌رسد با توجه به لغو محدودیت‌های اعمال شده در کشورها صنعت گردشگری بین‌المللی روند بهبودی را به شکل آهسته در پیش گرفته است.

منبع: فارس

کد خبر 431213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.