برگزاری مسابقه "مسین بابا و بی بی" در سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: مسابقه مجازی بازی‌های بومی محلی با عنوان "مسین بابا و بی بی" برای شهروندان سمنانی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، عباس بابایی با بیان اینکه این مسابقه ویژه سالمندان به گویش سمنانی برگزار می‌شود اظهار کرد: بازی‌های قدیمی در ذهن مادربزرگ و پدربزرگ‌ها تجسم خاطراتی شیرین است و دیدن این بازی‌ها حتی برای جوانان امروز که سهمی در چگونگی این گونه بازی‌ها نداشتند خالی از لطف نیست.

وی با بیان اینکه شهروندان بالای ۴۵ سال فقط می‌توانند در این مسابقه مجازی شرکت کنند، تصریح کرد: علاقه مندان فرصت دارند تا یک شنبه ۲۲ تیر ماه یک ویدئوی سه دقیقه‌ای از هر بازی بومی محلی اجرا و آن را در فضای مجازی به آدرس sazman_farhangi_semnan@ ارسال کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه بازی‌های بومی محلی نمادی از فرهنگ و اصالت است که در برجسته کردن سنت و آئین‌های هر مرز و بوم نقش بسزایی دارد، گفت: سمنان هم مانند بسیاری از دیگر شهرهای کشور یادگاری‌های زیادی از بازی‌های بومی محلی دارد که در صندوقچه دل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا پدر و مادرها جای گرفته است و می‌تواند پس از سال‌ها قفل فراموشی را از آنها زدود.

بابایی خاطر نشان کرد: این جشنواره با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و انجمن بازی‌های بومی محلی کارگران استان سمنان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 431194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.