گل دریایی میزبان موزه هنرهای معاصر نیتروی

موزه هنر معاصر نیتروی که با عنوان MAC نیز در بین گردشگران شهرت دارد یکی از زیباترین سازه‌های نوع خود در جهان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۶ توسط معمار مشهور کشور برزیل به نام اسکار نیمایر طراحی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این موزه شگفت‌انگیز که به شکل یک گل طراحی شده است، روی یک صخره در بالای خلیج گوانابارا، واقع در کلانشهر نیتروی در نزدیکی ریو دو ژانیروی برزیل قرار گرفته است. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند از بالای این ساختمان حیرت‌انگیز بر چشم‌اندازهای شهرهای نیتروی و ریودوژانیرو اشراف کامل داشته باشند. موزه هنر معاصر نیتروی فضایی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع را در بر گرفته و شبیه به بشقابی معلق در هواست که در مرکز یک استخر دایره‌ای همانند یک گل دریایی به نظر می‌آید.

بخش اعظم ساختمان موزه هنر معاصر نیتروی از بتن بسیار محکم سفیدرنگی تشکیل شده و به چهار طبقه تقسیم شده است که این طبقات به وسیله یک پلکان مارپیچی به هم وصل می‌شوند. زیرزمین موزه که تقریباً در زیر دریا قرار دارد، انباری‌ها، یک کافه، رستورانی بزرگ و تالار کنفرانسی کوچک با ظرفیت ۵۴ نفر را در خود جای داده است. در طبقه اول، سالن انتظار موزه و دفاتر اداری تعبیه شده است در حالی که طبقه دوم میزبان پنج نمایشگاه با اندازه متوسط و سالنی دوبلکس به مساحت ۳۹۳ متر مربع است. طبقه سوم که طبقه آخر موزه نیز به شمار می‌رود را گنبدی دایره‌ای به قطر ۵۰ متر فرا گرفته که در آن یک فضای نمایشگاهی به مساحت ۷۰۰ متر مربع به پنج گالری هنری تقسیم شده است.

دو تفرجگاه بزرگ که از طبقات دوم و سوم به سمت بیرون گسترش یافته است، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از خلیج و شهرهای نیتروی و ریودوژانیرو را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. یک مسیر منحنی‌ شکل قرمز رنگ جاده ساحلی را به طبقه اول موزه و قسمت ورودی آن وصل کرده و تا درب خروجی در طبقه دوم امتداد یافته است. دایره و منحنی، شکل غالب در تمام سازه‌ها و متعلقات موزه نظیر تفریحگاه‌ها، بالکن‌های داخلی، استخر، پیاده‌راه، نرده‌ها و حتی لامپ‌های ساختمان به حساب می‌آید. در فضای داخلی موزه MAC بیش از هزار و ۲۰۰ اثر هنری شگفت‌انگیز از برجسته‌ترین هنرمندان جهان نگهداری می‌شود.

کد خبر 431181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.