تقاطع استاد بهمن بیگی شیراز در فاز یک احداث شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تقاطع استاد بهمن بیگی در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد و با وجود مشکلات اقتصادی و لزوم جابجایی تأسیسات شهری کار انجام و این تقاطع در فاز یک به طول هزار مترمربع احداث شد.

اسماعیل صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در فاز دوم، زیرگذری در این منطقه از قسمت شمال غرب به سمت جنوب احداث خواهد شد، اظهار کرد: با افتتاح این تقاطع ترافیک بلوار امیرکبیر و پل امام حسن (ع) کلانشهر شیراز برطرف می‌شود.

وی با بیان این که فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی که با اعتباری بالغ بر ۴۹۱ میلیارد تومان اجرا شده در ابتدای بلوار امیرکبیر رو به روی مرکز تعویض پلاک واقع شده است، گفت: از جمله مهمترین کارکردهای آن می‌توان به تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، کاهش تردد خودروهای سنگین در بلوار امیرکبیر و تسهیل دسترسی به کمربندی اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به روند احداث بزرگراه مهندسین که در حدفاصل بلوار امیرکبیر رو به روی مرکز تعویض پلاک تا تقاطع ایمان جنوبی- کمربندی واقع شده است، خاطرنشان کرد: هزینه اجرای این پروژه که دو هزار و ۲۶۰ متر طول و ۵۵ متر عرض دارد ۲۶۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: کاهش تردد خودروهای سنگین در بلوار امیرکبیر، سهولت دسترسی به بزرگراه شهید سلیمانی، کمربندی و مسیرهای رو به استان‌های شمالی و شمال غربی و همچنین تکمیل رینگ درون شهری غربی شیراز از اهداف ساخت این بزرگراه عنوان شد.

صالحی از فاز دوم تقاطع غیر همسطح شهید رودکی (پل‌های دو و سه) در موقعیت تقاطع کمربندی، بلوار ایمان جنوبی که با ۷۳ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده به عنوان سومین پروژه شهری نام برد و اضافه کرد: این پروژه با حضور استاندار فارس و دیگر مقامات استانی و شهری در شیراز به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، کاهش تردد خودروهای سنگین در سطح شهر از طریق اتصال مسیر به بزرگراه مهندسین و تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی و بهبود تردد ورودی غربی شیراز از دلایل ساخت تقاطع غیر همسطح شهید رودکی بیان شد.

کد خبر 431162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.