بعضی از بازیکنان ذوب آهن تلاش نکردند/ لازم نیست برای سرمربی ارز از کشور خارج کنیم!

یک کارشناس فوتبال گفت: در حال حاضر انتخاب مربی خارجی می‌تواند یک نوع ریسک با ضریب موفقیت خیلی پایین باشد، ما در اندازه‌های رادولوویچ و لوکابوناچیچ مربی‌های مستعد داریم و لزومی ندارد از افراد خارجی با هزینه‌های خیلی بیشتر استفاده کنیم.

محمود یزدخواستی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره مسائل به وجود آمده در باشگاه ذوب آهن، اظهار کرد: مسائلی پیرامون باشگاه ذوب آهن به وجود آمده که موجب شده تفکر بازیکنان به هم بخورد.

وی با بیان تغییرات به وجود آمده در مدیریت باشگاه ذوب آهن، افزود: قرار بود باشگاه ذوب آهن از نظر فلسفه و تفکر تغییر کند، اما این تغییر به طور کامل صورت نگرفت، یعنی اینکه بعضی از افراد تأثیرگذار در مدیریت با همان افکار گذشته حضور دارند.

یزد خواستی درباره تغییرات به وجود آمده در باشگاه ذوب آهن، تصریح کرد: یکی از دلایل تغییر مدیریت گذشته استفاده از مربیان خارجی بود، به عنوان مثال نمازی یک مربی بی تعصب و آمریکایی است، بیشتر افراد جامعه انتظار دارند تصمیم‌گیری های مدیریت هم تغییرکند ولی ما بعد از تصمیم گیری‌های مدیریت متوجه شدیم که بعد از منصوریان دوباره رادولوویچ در حال برگشت به تیم ذوب آهن است.

وی درباره بی تجربه بودن برخی از مربیان خارجی، افزود: رزومه‌های مربیان خارجی در حد لیگ برتر ایران نبوده و تنها تیم‌های پایه را می‌توانند هدایت کنند، بعد از رفتن منصوریان از ذوب آهن را دولوویچ به عنوان سرمبی انتخاب شد که رزومه کار در تیم‌های پایه را داشت و بعد از آن لوکابوناچیچ در این سمت جای گرفت که با هجمه و انتقاد رسانه‌ها رو به رو شد.

این کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: وقتی چنین مربیانی درتیم قرار می‌گیرند بازیکن‌ها نیز دیگر انگیزه قوی برای بازی ندارند و بیشتر برای‌حفظ بقای خودشان در آینده فوتبال بازی می‌کنند و این مسئله کیفیت کار تیمی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: اگر یک بازیکن به عنوان خارجی به تیم فوتبال ذوب آهن وارد می‌شود، باید نتیجه را به نفع ذوب آهن تغییر دهد، اما دروازه‌بان خارجی ذوب آهن با یک دفع ناقص توپ را درون دروازه خود قرار داد، اینها انتخاب‌هایی است که افراد کنار تیم انجام می‌دهند.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه حضور بازیکنان و مربیان خارجی باعث خروج ارز از کشور می‌شود، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید باشگاه‌ها در جذب بازیکنان و مربیان خارجی دقت بیشتری داشته باشند.

یزد خواستی درباره ریسک پذیرفتن مربیان خارجی، افزود: در حال حاضر انتخاب مربی خارجی می‌تواند یک نوع ریسک با ضریب موفقیت خیلی پایین باشد، ما در اندازه‌های رادولوویچ و لوکابوناچیچ مربی‌های مستعد داریم و لزومی ندارد از این افراد خارجی با هزینه‌های خیلی بیشتر استفاده کنیم، موفقیت تیم موجب نمی‌شود مگر با تمرینات منظم، واقعی و شدید که زیر نظر مربیان مستعد و متعهد صورت گیرد.

وی درباره متعهد نبودن مربیان، یادآور شد: وقتی رادولوویچ نسبت به تعهد خودش وفادار نبود و این نگاه بازیکن‌ها و هوداران می‌تواند بر روی انتخاب بعدی مربی‌های خارجی تأثیر گذار باشد و این اعتماد به نفس بازیکنان را کاهش می‌دهد. در بازی‌های پیش رو ذوب آهن نمی‌تواند تغییرات زیادی در جدول به وجود آورد.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: خروجی‌های قبلی باشگاه ذوب آهن افرادی هستند که اگر حمایت و هدایت می‌شدند، می‌توانستند جایگاه مناسبی در کادر مربی‌های ایرانی به خود اختصاص دهند، این بازی نتیجه خوشایندی برای ذوب آهن همراه نداشت، اما شهر خودرو تیمی نبود که ذوب آهن نتواند آن را شکست دهد. به نظر می‌رسد تعدادی از بازیکنان ذوب آهن تمام تلاش خود را برای تیم انجام نداده اند.

کد خبر 431138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.