دومین میز کالا_ کشوری عراق برگزار شد

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری دومین میز کالا_ کشوری عراق با همکاری دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، درباره برگزاری دومین میز کالا_ کشوری عراق با همکاری دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی این سازمان اظهار کرد: دومین میز کالا -کشوری عراق با رویکرد بررسی زمینه‌ها و راهکارهای صادرات کیف و کفش به کشور عراق و با هدف تلاش برای افزایش سهم صادرات این محصولات در بازار این کشور توسط دفتر عربی و آفریقایی و با همکاری دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

وی افزود: این جلسه با رویکردی جدید و با حضور رایزن بازرگانی عراق در تهران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های قم، خراسان شمالی و اصفهان و ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران - عراق ریاست جمهوری و همچنین بخش خصوصی شامل رؤسا و نمایندگان تشکل‌های تولیدی و صادراتی و نمایندگان حدود ۱۵ شرکت تولیدکننده و صادرکننده کیف و کفش در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: طی این نشست، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی کشور در حوزه کیف و کفش و همچنین بررسی وضعیت صادرات محصولات مذکور به کشور عراق و ویژگی‌های بازار کیف و کفش عراق، راهکارهای توسعه صادرات کالاهای فوق به این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

پیلتن اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با برنامه‌ریزی و برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی- تخصصی کیف و کفش ج. ا. ایران در مرکز نمایشگاهی ایران در بغداد در سال ۱۳۹۷، تلاش برای تقویت صادرات این محصولات به بازار عراق را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این جلسه راهکارهایی همچون تأسیس مراکز تجاری تخصصی، انتخاب نماینده تجاری، برگزاری همایش‌های مشترک معرفی کیف و کفش، تأسیس شرکت‌های مدیریت صادرات، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی عراق، پذیرش هیأت‌های تجاری از عراق همزمان با نمایشگاه‌های ج. ا. ایران، انجام تبلیغات شهری و تلویزیونی و اخذ مشورت از رایزن بازرگانی ایران در بغداد به عنوان راهکارهای توسعه صادرات مطرح شد.

همچنین، حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از برگزاری دومین همایش تجاری ایران و عراق در همدان در مردادماه سال جاری خبر داد.

عقیل موسوی، رایزن بازرگانی عراق در تهران، نیز آمادگی خود را به منظور برقراری ارتباط میان صادرکنندگان کیف و کفش ایران با طرف‌های عراقی اعلام کرد.

لازم به ذکر است، عراق سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار واردات کیف و کفش از جهان دارد و در حال حاضر این کشور با ۵۰ میلیون دلار در رتبه اول کشورهای هدف صادراتی کیف و کفش ج. ا. ایران قرار دارد.

کد خبر 431136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.