توسعه زیرساخت‌های BRT برای تسهیل در ترافیک شهر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان از اجرای چهارمین خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در اصفهان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های BRT برای تسهیل در ترافیک شهر توسعه پیدا می‌کند.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سابقه اجرای خطوط اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان به بیش از یک دهه می‌رسد که با اجرای آن در چند مسیر شاهد افزایش جذابیت در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان نسبت به سایر خطوط اتوبوسرانی در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه خط BRT در شهر اصفهان فعال است، افزود: برنامه ریزی، مطالعه و طراحی این خطوط در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان صورت می‌گیرد و برنامه خوبی برای چهار سال آینده طراحی و تدوین شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به مشکلات و نواقص خطوط قبلی، طراحی خطوط جدید با در نظر گرفتن برخی شاخص‌ها از جمله فضای ایمن برای تردد اتوبوس، جلوگیری از رفت و آمد عابران پیاده و موتورسیکلت سواران و خودروهای شخصی، استفاده از سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های مکانیزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای خط چهارم BRT گفت: چهارمین خط اتوبوس‌های تندرو در مسیر شرقی غربی از خوراسگان تا خیابان‌های هشت بهشت شرقی و غربی و میدان امام حسین(ع) و از سمت غرب در مسیر خیابان آتشگاه خواهد بود.

افتخاری تاکید کرد: با توجه به محدودیت معابر شهری و اینکه خیابان‌ها از ابتدا برای خطوط تندرو طراحی نشده، طراحی و اجرای مسیر BRT اقدام بسیار سختی است که برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان و کاهش ترافیک شهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به زیرسازی مناسب مسیر خطوط BRT در شهر، اظهار کرد: با توجه به زیرسازی نامناسب و نشت مسیر خطوط اولیه اتوبوس‌های تندرو که بیشتر به دلیل مجاورت با فضای سبز و آبیاری‌های گذشته بوده، مسیر BRT خیابان جی با رویه بتنی احداث شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: کیفیت در طراحی فضای ایستگاه‌ها و گیت های ورودی خطوط BRT تغییر کرده و ایجاد رمپ‌های ویژه جهت ورود معلولان در تمام ایستگاه‌های خطوط تندرو الزامی شده است.

کد خبر 431135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.