قصد بیرون کردن ساکنان پیرامون حرم امام رضا(ع) را نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از فضاسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی علیه طرح نوسازی پیرامون حرم گفت: قصد نداریم ساکنان را از این منطقه بیرون کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری صبح امروز (دوشنبه) در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: موضوع نوسازی اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) در روزهای اخیر در محافل تخصصی و مدیریتی شهر محل بحث بوده که نشان می‌دهد جامعه نسبت به آن حساس است.

وی افزود: طرح این نوسازی ۲۰ سال پیش ابلاغ شده و سالانه ۲.۵ درصد پیشرفت داشته است؛ طرحی که تمام مراحل قانونی را گذرانده و وزیر وقت آن را به عنوان یک دستاورد برای مردم ایران معرفی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: بعد از دو دهه ارادتمندان ملجأ شریف امام رضا (ع) منتقد این طرح بوده و معتقد هستند طرح در پیوند فرهنگی و هویتی دچار آسیب است.

وی با بیان اینکه این طرح تا نیمه راه اجرا را گذرانده اما هنوز می‌شود بخش مسائل هویتی پیرامون حرم را اصلاح کرد، ادامه داد: بر ضرورت اصلاح این طرح در استان اتفاق نظر وجود دارد اما در خصوص شیوه و روش برخورد با موضوع و نوع بازنگری در طرح اختلاف نظر وجود دارد.

حیدری اضافه کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری یک مرتبه در سال‌های گذشته اصلاح طرح به‌صورت آمرانه را تجربه کرده و به نتیجه نرسیده اما مجدداً همان رویکرد را اتخاذ می‌کند؛ در شرایطی که نمایندگان شورای شهر در ابتدای شروع بکار خود مشغول تحلیل موضوعات مربوط بودند، شیوه‌نامه ابلاغ شد که نگاه آمرانه‌ای داشت.

وی با انتقاد از فضاسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی و تاکید بر اینکه قصد نداریم ساکنان را از این منطقه بیرون کنیم، گفت: مدیریت شهری، پنج دفتر تسهیل‌گری در منطقه ثامن ایجاد کرده، رسیدگی به وضع املاک ریزدانه در این دوره افزایش یافته و فضاهای مذهبی دو برابر و فضای سبز ۱.۵ برابر شده است که نشان از همسو بودن رویکردها در شورای پنجم با مطالبات و منافع مردم دارد.

بدعت شورای عالی شهرسازی در نوسازی پیرامون حرم

وی با بیان اینکه هر طرحی که حقوق ساکنین و کارآفرینان این منطقه را تضییع کند قبول نخواهیم کرد، افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری در طرح نوسازی حرم بدعت‌هایی گذاشته که در تاریخ شورای عالی بی‌سابقه است به‌طور مثال تشخیص تخلف را بر عهده یک مجموعه دانشگاهی گذاشته‌اند که این موضوع قطعاً مشکلاتی را برای ساماندهی شهر ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ظرفیت این موضوع باید در کمیسیون ماده پنج ارزیابی شده و اطلاع رسانی به مردم و کارآفرینان به بهترین نحو انجام شود.

گسترش فرهنگ رضوی در مشهد

حیدری با بیان اینکه شرایط حاکم بر فضای عمومی شهر به واسطه شیوع کرونا اجازه برگزاری جشن‌های ویژه دهه کرامت را به شهرداری نداده، افزود: امام رضا (ع) با عالمان زمان خود مناظره می‌کردند و مدیریت شهری نیز همواره برای گسترش فرهنگ رضوی و سیره امام هشتم که رواداری و گفت‌وگو است تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در اکران تبلیغات شهری باید سریع‌تر عمل کند تا اینگونه مسائل بهانه‌ای دست کسی ندهد، گفت: البته اجرای تبلیغات شهری تنها مسئولیت شهرداری نبوده و دستگاه‌های دیگر نیز باید نقش خود ارا به خوبی ایفا کنند.

هزینه نگهداری روزانه مشهد ۱۱ میلیارد تومان است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سازمان‌های خدمات‌رسانی هستند که در شرایط طاقت‌فرسای کنونی نیز باید به وظایف خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ هزینه روزانه نگهداری شهر سه میلیارد تومان بود که این میزان در سال جاری به ۱۱ میلیارد تومان رسیده است

وی با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات مردم در این شرایط وظیفه دشواری است، ادامه داد:  وظیفه عمران شهر نیز بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده که برای انجام بهتر آنبه همراهی دولت و مشارکت مردمی نیاز داریم.

کد خبر 431130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    چون بلندمرتبه سازی و افزایش تراکم به صورت اتوماتیک باعث فراری دادن ساکنان انجا میشود
  • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    هزینه 11 میلیارد را شورای شهر مصوب و زیاد کرده میتوانند مترو و پروژه های زاید مصوب را کاهش دهند و تبدیلش کنند به 3 میلیارد